Programa TED-ED CLUB
Aquest curs arrenca la 7ª edició del TED Ed Clubs Escola Sant Sebastià. L’Àngel García, mestre de l’escola, liderarà un altre cop aquest projecte. Des de fa uns anys es porta a terme amb les/els alumn@s de 5è.
Què és TED Ed Club ?
És un projecte internacional que dóna suport als estudiants en el descobriment, l’exploració i la presentació de les seves idees.
Els participants al projecte obtenen material curricular flexible amb orientacions per elaborar la seva presentació TED-Ed; així com oportunitats per connectar amb una xarxa mundial de joves apassionats per les idees que val la pena compartir.
El projecte educatiu TED Ed Club es fonamenta en el lema ideas worth spreading; o sigui, idees que valen la pena difondre!
Quin és l’objectiu general del Projecte?
Impulsar la creativitat de les generacions més joves de tot el món organitzant Clubs de discussió, generació i comunicació d’idees innovadores per a la revolució del coneixement.
Qui pot participar?
Estudiants d’entre 8 i 18 anys de centres educatius de tot el món.
Quins objectius educatius promou?
– Organitzar, analitzar, sintetitzar i comunicar idees innovadores en un format de conferència amè i accessible a la comprensió de tots.
– Aprendre a iniciar projectes de recerca: elaborant hipòtesis, refutant alternatives, generant noves idees, utilitzant tècniques creatives, considerant nous punts de vista i analitzant informació d’un variat elenc de fonts educatives i informatives de diferent naturalesa.
– Integrar eines digitals a fi de desenvolupar un model de narrativa transmèdia que aconsegueix una exposició emocionant recolzant-se en les competències digitals per a l’aprenentatge al segle XXI.
Al llarg del projecte, les/les alumn@s treballen en equip, colze a colze en un procés que dura tot el curs, donant forma a una xerrada feta íntegrament per elles/s.
En aquest enllaç veureu com van elaborar una infografia.
https://www.instagram.com/reel/DQrLSEhiO1y/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
❌ Us adjuntem les dues xerrades que van realitzar dues ex alumnas de l’escola en dues edicions del TED X Tarragona.
✅ Ada Sánchez, l’any 2019, amb només 11 anys, ens va parlar de com mantindre la il·lusió cada dia com a clau per valorar el que tenim.
✅ I l’any 2023 la Júlia Barbosa que en tenia 10, ens parlava de com les petites accions que fem cada dia, a cada moment, deixen una empremta en el nostre entorn. Tot allò que fem pot acabar sent un exemple per als altres. Per això és decisió nostra triar quin és l’exemple que volem ser.
Esperem que les gaudiu‼️


