Espai migdia

L’espai de menjador està gestionat per l’empresa Àmbit escola, formada per professionals del món de l’educació, el lleure infantil i l’àmbit del suport a les persones amb diversitat funcional.

L’espai de migdia és la continuïtat a la resta de la jornada a l’escola, establint una estreta coordinació i complicitat entre l’equip docent i l’equip de menjador.

Els menús estan orientats cap a una opció saludable i sostenible, amb producte fresc i de temporada, de proximitat i ecològic sempre que sigui possible. Són elaborats per un dietista, de tal manera que compleixen amb l’oferta equilibrada i variada necessària per al desenvolupament i creixements dels nens i nenes.

L’equip de menjador promou, un cop al mes, la gastronomia de diferents països, apropant així als infants menjars i sabors nous d’altres cultures. Durant aquell mes es treballa el país, les seves costums …

COM S’ACOMPANYA AQUEST ESPAI?

El moment del migdia és un temps en què els infants satisfan necessitats vitals importants com la gana, la son i/o el cansament. De vegades, és en aquesta estona quan sorgeixen diverses emocions i sentiments. És un temps sensible, en el que s’han d’establir límits, rutines i en el que s’han de respectar els ritmes de manera relaxada, tot creant un clima tranquil i viscut amb plaer per part dels infants.

L’equip de referència acompanyarà als nens i les nenes en l’espai de migdia i els ajudaran a incorporar els hàbits d’higiene i normes per a facilitar la convivència a l’escola. És a partir de la presència, l’observació, l’escolta i la disponibilitat dels adults com acompanyaran aquest procés.

Durant aquesta estona es prepararan propostes que assegurin el joc lliure i espontani dels infants, combinat amb propostes dirigides, on l’infant lliurement pot triar segons les seves preferències.

Diàriament, es fa un traspàs entre mestres i monitors/es per tal de coordinar l’acompanyament dels infants amb coherència, i en cas que es consideri necessari s’informa a les famílies.

QUINS PROPÒSITS ?

Aquest espai busca diferents moments que faciliten l’autonomia dels infants. L’hora de dinar és també un espai educatiu, on no només s’aprenen hàbits d’higiene i de convivència sinó també la importància del menjar saludable, d’aproximar als infants a nous sabors i menjars, aicom donar a conèixer valors sostenibles.

L’escola i l’espai del menjador promouen el Compostatge, col·laborant en la realització del compostatge natural, recollint tota la matèria orgànica que ens hi trobem durant el servei de menjador. Un cop recollida, aquesta matèria la portem als camps del nostre pagès (el tros de l’Uri), on un compostador gegant crea compost per la fertilització dels seus terrenys.