Eixos curriculars

Els nostres eixos parteixen del currículum prescriptiu del Departament d’Educació i que hem adaptat a la nostra escola i a la nostra manera de fer, des de l’autonomia dels centres.
El camí que es va construint té present els següents aspectes:

• Partir de les competències bàsiques pròpies de cada domini.
• Posar els criteris d’avaluació en relació amb el desplegament de les competències.
• Prioritzar alguns continguts clau que, per projecte, ens semblen essencials.
• Elaborar orientacions metodològiques per avaluar i tractar el currículum, que facilitin l’assoliment de les competències de cada domini.
• Aprofundir en el Projecte Educatiu de Centre.
• Aproximar-nos a noves formes d’avaluar, estratègies i instruments.
• Situar l’ordre d’avaluació en tot aquest desplegament.

A l’etapa d’educació Infantil …

L’escola té com a objectiu l’educació integral dels infants, i en aquests sentit és fonamental que en aquesta primera etapa es dediqui un temps a l’acollida i l’acompanyament, per tal de poder establir un marc on les relacions de confiança i seguretat amb els infants i les famílies prenen un especial protagonisme.

Durant l’etapa d’infantil hem de possibilitar moments i espais perquè els nostres infants desenvolupin les següents capacitats:

Aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma

• Coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.
  • Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell/a mateix/a i dels/de les altres.
  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes amb seguretat i eficàcia.

Aprendre a pensar i a comunicar

• Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.
  • La comunicació i l’expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

Aprendre a descobrir i tenir iniciativa

• Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
  • Mostrar iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, identificant-ne els perills i aprendre a actuar en conseqüència.

Aprendre a conviure i habitar el món