Les famílies

Entenem l’escola com un entorn que acull als infants, un entorn en el qual la presència de les famílies constitueix un del eixos vertebradors de l’estructura de l’escola. Família i equip pedagògic hem de poder establir un vincle basat en el respecte i la col·laboració, i és així com sentim que la participació, la implicació i l’acompanyament de les famílies esdevé necessari per al desenvolupament del projecte educatiu, creant un espai de complicitat entre les dues parts.

És important tenir present que les decisions seran responsabilitat de l’escola, i que tots i totes haurem de conèixer i respectar els llocs que cadascú ocupem, una línia, la del respecte, que ens permetrà tenir una estructura ordenada i harmònica. Contemplem que les famílies puguin participar i col·laborar de la vida de l’escola, acceptant i respectant que dins del centre s’estableixen criteris de convivència per part de l’equip.

Serà a través de la Carta de Compromís Educatiu que les famílies assumiran el seu compromís d’implicació en el procés educatiu dels infants per garantir l’assoliment de l’èxit educatiu, així com una bona integració escolar i social de l’infant.

L’ Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) té l’objectiu d’implicar-se en la vida de l’escola, de sentir-se partícips d’allò que hi passa i de poder vehicular els canals d’informació amb l’equip pedagògic. La seva participació i col·laboració és voluntària i en consonància amb el projecte de centre. També es promou la participació de les famílies en aquelles activitats pròpies de l’AFA i organitzades per l’associació.

El nostre projecte vol activar un treball col·laboratiu  entre l’AFA i l’equip pedagògic per tal de gestionar aspectes importants per l’escola com  el projecte de llibre verd, la mobilitat, la coordinació de delegats i delegades de famílies de classe, el menjador escolar, la coeducació i la comunicació.