Principis educatius

• Escola que acull i acompanya de manera respectuosa les diferents històries de vida de tots els membres de la comunitat educativa.
  • Escola inclusiva, entenent la diversitat com un valor que enriqueix i fa créixer com a grup i persona. Implica l’acceptació de qui som i dels altres. L’escola posa a l’abast els recursos i la mirada respectuosa dels processos de desenvolupament i d’aprenentatge propis de cada infant, garantint així la igualtat d’oportunitats.
  • Mirada conscient cap a la igualtat de gènere i la coeducació.
  • Tractament integral de les llengües: escola oberta a la diversitat lingüística i cultural. L’aprenentatge de les diferents llengües contribueix a tenir visions del món complementàries i entendre diferents realitats i cultures.
  • El llenguatge com a forma d’expressió, de comunicació de vivències i sentiments lligades al món que ens envolta. La pràctica de l’escolta i el diàleg d’una manera respectuosa.
  • Metodologies actives, vives i dinàmiques que permetin als infants ser protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, a través de l’experimentació i el descobriment, tot despertant l’interès per aprendre.
  • Escola participativa, oberta a les famílies i a l’entorn comunitari. Vinculada amb l’entorn que ens envolta.
  • Escola vinculada amb l’art, promou propostes de creació lliure que combina amb la pràctica de tècniques artístiques i coneixement d’autors i autores.
  • Espai de convivència i d’intercanvi, en el que sorgeixen oportunitats per buscar recursos i estratègies, per transformar en reflexions determinades situacions. Aprenentatge en el procés de desenvolupament de la gestió de les emocions i de les responsabilitats des de l’acompanyament curós de l’adult i del grup d’iguals.
  • Projecte de direcció transparent, participatiu i compromès amb totes les persones de la comunitat educativa, on la creació d’un bon clima és essencial i on el nivell d’implicació per part de tots i totes els membres ha de ser molt alt.