Estratègia digital de centre

Els canvis tecnològics es produeixen cada cop a un ritme més accelerat. Tecnologies digitals que apareixen i d’altres que deixen de ser utilitzades i/o reformulades. Per tant, com a escola creiem que és important que infants, docents i el mateix centre, siguin competents digitalment per tal de viure en la societat d’ara i en la del futur.

Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC (Estratègia Digital de Centre) comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

El nostre centre, té present el creixent augment i diversificació de dispositius, aparells i aplicacions que els infants tenen a l’abast en la seva quotidianitat. L’escola en el seu pla d’estratègia digital, apropa als nens i nenes de 3 a 6 anys el pensament computacional de forma desendollada, és a dir no fem servir instruments digitals sinó que fem ús de materials i eines analògiques i l’activitat motriu en si mateixa. Vetllem perquè a l’etapa d’infantil es generin contextos creatius i disseny de reptes, en diferents plans de representació que a l’etapa de primària derivarà en l’accés a contextos digitals.

Recollim la definició de Jeannette M. Wing, del 2006 en el seu article Computational Thinking, que contempla el pensament competencial com “una habilitat i actitud universal aplicable a tothom, no només als enginyers informàtics. Implica resoldre problemes, dissenyar sistemes i comprendre el comportament humà fent ús dels conceptes fonamentals de la informàtica.” També concreta una mica més i afegeix que “el pensament computacional significa descompondre un problema complex en problemes més petits i fàcils utilitzant una sèrie de regles i passos (algoritmes) i abstraccions per a generalitzar les solucions a problemes similars.”

Coma equip pedagògic vetllem per l’ús responsable de les tecnologies digitals, tenint present la seva importància entorn de la salut, la protecció de dades, la seguretat i la identitat digital.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital dels nens i nenes, dels docents i de l’escola:

• Assoliment de la competència digital
        • Planificació estratègica i organització
        • Metodologies didàctiques i innovació
        • Inclusió digital i de gènere
        • Seguretat i protecció de dades