Dia Internacional de la Dona Treballadora

Com cada any, el proper dilluns dia 8 de març, es celebrarà “El Dia Internacional de la Dona Treballadora”,  reconegut per l’Organització de les Nacions Unides (ONU). És un dia aprofitat tradicionalment per reivindicar el feminisme. Aquest dia commemora la lluita de la dona per la seva participació, juntament amb l’home, al camp del treball i a la societat en general.  Actualment, és un bon moment per reflexionar sobre els avanços aconseguits, demanar més canvis i celebrar la valentia i la determinació de les dones que han jugat un paper clau en la història dels seus països i comunitats. També  per reivindicar el feminisme, denunciant el masclisme i els micromasclismes.

Ja sabeu que a l’escola treballem sempre en vers  la igualtat i la coresponsabilitat, a l’igual que la importància, força i potencial que tenim cada persona individualment, i en la pròpia independència, autonomia i autosuficiència que ens acompanyen en el nostre creixement com a persones al llarg de la nostra vida. És per això, que considerem que és important que aquests valors també es treballin a casa i que cada nena i cada nen sentin i visquin com són protagonistes de la seva pròpia vida, complementant-se i relacionant-se amb d’altres persones, però sense necessitar del seu permís o la seva aprovació.  Entre totes, famílies, escoles i societat, ajudarem a que les nenes i els nens d’ara siguin la seva millor versió en un futur.

En aquesta ocasió, les reivindicacions del dia 8 de març de 2021, es centren en com la pandèmia de la COVID-19 ha posat de relleu les greus discriminacions que encara s’exerceixen sobre les dones. Els estereotips encara són ben arrelats i les tasques domèstiques, de cura de les persones dependents i de les obligacions escolars de filles i fills han recaigut majoritàriament sobre les dones. Cal lluitar perquè aquesta crisi no suposi un pas enrere en cap dels avanços socials que s’han assolit els darrers anys i per això, la campanya ‘Dones i homes, corresponsables!  de l’institut Català de les Dones, vol conscienciar i denunciar aquesta realitat i així avançar en una cultura de pacte per a una coresponsabilitat efectiva.

Manifest de l’Institut Nacional de les Dones .