FIVE DAYS TO DANCE A L’ESCOLA PEPA COLOMER

La prestigiosa companyia De LooPERS, ballarins i coreògrafs de la ciutat de Bremen (Alemanya), han arribat a l’escola i hi seran amb nosaltres del 12 al 16 de desembre per a conduir el projecte 5 DAYS TO DANCE, un projecte de dansa comunitària a les escoles reconegut internacionalment, que es durà a terme amb el nostre alumnat de Cicle Superior.

Els tallers ofereixen una experiència intensa, estimulant i creativa, tant per als estudiants com per al professorat. La durada és de 5 dies de treball i assajos, en horari escolar. La setmana clourà amb un espectacle el darrer dia del projecte, el divendres 16 de desembre a la tarda, on podran assistir familiars i públic en general.

Per tal de dur a terme el projecte comptem amb l’Equipament Cívic El Prat de Llobregat – Delta, on estem fent servir les seves àmplies instal·lacions, tant per als dies d’assaig (del 12 al 16 de desembre) com per a oferir l’espectacle final, el divendres 16 a la tarda. Només la tarda del dijous 15 es farà assaig al Centre Cívic Sant Jordi-Ribera Baixa, que ens ha cedit també la seva sala d’actes.

Tot el professorat del cicle, més ballarins voluntaris que fan el seguiment del projecte, fem de personal de suport al grup al llarg de la setmana.

Si voleu aprofundir sobre el projecte, veure’n el video promocional o el  dossier de premsa, podeu entrar a la pàgina de la companyia cinematogràfica SUICAfilms:

o seguir-lo des de Facebook: https://www.facebook.com/5daystodance

“Cada lunes todo vuelve a empezar en una especie de rutina mágica. ‘Cinco días para danzar’ nos enseña que se pueden acometer actos sutiles para cambiar el mundo. Un proyecto de vida capaz de desencadenar, cada cinco días, un pequeño milagro”.

Una pareja de bailarines aparece una mañana en el aula de un instituto. Es lunes y anuncian a un grupo de adolescentes que tienen cinco días para subirse a un escenario y bailar. Una semana para cambiar las cosas. Un pequeño plazo pero un gran reto: mover a las personas cuando el mundo nos paraliza. La danza obliga a esos jóvenes a romper sus roles justo en el momento de sus vidas en el que los roles sociales se están forjando. El líder deja de ser el más admirado, el tímido da un paso adelante… Bailar les obliga a tocarse. Se comunican, se igualan. Alguno no se liberará hasta el último instante. Wilfried Van Poppel y Amaya Lubeigt son los coreógrafos. Él holandés, ella vasca. La danza es el lenguaje común. No importa el lugar. Cinco días, una clase de adolescentes, un microcosmos en el que sucede un pequeño big-bang.

Estem segurs/es que els vostres fills/es gaudiran del projecte tant com nosaltres, i considerant que serà una oportunitat única a les seves vides, us convidem a venir-los a veure el divendres 16 de desembre a les 15.15h a l’Equipament Cívic Delta (C/ Riu Llobregat, 94 – St Cosme).

Us hi esperem!

foto-1

1. Belén Barrantes

Que gozada de proyecto!!! Que suerte tienen las chicas y chicos de ciclo superior de poder participar… Que suerte pertenecer a una escuela que brinda estas oportunidades….