UN DIA AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El alumnes de 1r i de 3r van tancar el segon trimestre amb una visita al Museu d’Història de Catalunya, situat a la vora de la mar de la ciutat comtal.

Els més petits van descobrir “Coses d’ahir i d’avui” per descobrir i identificar allò familiar que pertany als darrers anys de la història.

Van fer un recorregut per les sales dedicades a la història contemporània amb l’objectiu d’apropar el Museu a l’alumnat i possibilitar un primer contacte amb el seu passat. El recorregut parteix dels nostres avantpassats més pròxims, els besavis dels nens i les nenes, per descobrir com eren les cuines, veure com eren les escoles i retrobar el plaer de jugar al carrer.

L’altre grup va visitar l’exposició “Cap aquí i cap allà” relacionada amb el projecte que els ocupa:  “Quin va ser el primer transport del món?” per identificar els diferents transports al llarg de les diverses etapes de la història.

Van realitzar un recorregut guiat per les sales del Museu que els va permetre treballar l’evolució dels mitjans de transport, el medi pel qual circulen i la seva relació amb les societats que els han utilitzat. Durant l’itinerari van veure les grans etapes de la humanitat relacionades amb les diverses maneres de traslladar-se per l’espai que han ideat els humans: el nomadisme, el comerç marítim, la conquesta de nous territoris, les classes socials i la contaminació ambiental, tot plegat relacionat amb els mitjans de transport que anaven trobant en el recorregut pel Museu.

També van tenir l’oportunitat d’esmorzar de cara al mar, amb calma i tranquil·litat, tot observant la platja de la Barceloneta en un dia molt assolellat.