Pollets a P3

L’eix que treballem a tota l’escola, la TRANSFORMACIÓ, inspira diversos projectes i activitats del centre. És el cas del carnestoltes, que a infantil va donar peu a que ens disfresséssim d’animals que patien transformació i naixien d’un ou. A p5 la disfressa va ser d’abelles que entre d’altres coses transformen el pol.len en mel, a p4 les papallones amb la metamorfosi i a p3 els pollets sortint d’un ou.

Arrel d’aquesta disfressa als alumnes de p3 els van sorgir molts dubtes i inquietuds però la setmana passada vem rebre una visita molt interessant… El Genís, un pagès del Prat, va dur-nos un cistell amb vuit ous i ens va explicar com les gallines feien perquè naixessin els pollets i com nosatres, com a moltes granges, podiem amb una incubadora provar de fer de gallina lloca. Alguns nens proposaven obrir ja els ous per veure si ja hi havia pollets, d’altres proposaven deixar-los al pati, alguns sabien que els pollets picarien amb el bec la closca de l’ou per sortir, algú va dir que potser són com el “Gallo-pollo” dels diables…estàvem impacients per veure pollets però el Genís ja ens va avisar que haurem de tenir paciència perquè ben bé triguen tres setmanes en néixer.

Així que fa una setmana que estem cuidant els ous amb molt de compte. Cada dia els hem de girar dues vegades i cada dos dies els posem aigua tèbia i sobretot vigilar que sempre estiguin calentons a l’incubadora.

Aquí deixem algunes fotos del que va succeint: