De Barcelona a Siria amb l’Abdul

El 14 de maig l’Abdul Kader Yousfan va visitar l’Escola Pepa Colomer del Prat de Llobregat. L’Abdul és un pediatre nascut a Siria que des de fa temps porta a terme una gran tasca de denúncia i visibilització de tot el que ha passat i està passant a Siria. El motiu de la visita va venir arrel de la demanda d’un grup de nois i noies de 3r de primària: “Estamos  aprendiendo sobre los derechos de los niños y niñas. Y hemos visto que hay países donde no tienen algunos derechos como tener vivienda, comida, escuela, etc. por la guerra. También hemos visto videos de Unicef donde salían niños y niñas de Siria explicando sus vidas en la guerra. Sus pueblos están destrozados, algunos estaban heridos, tristes, no tenían luz, agua ni transporte. Están sufriendo muchísimo. Necesitan mucha ayuda porque no paran de bombardear y no parece que vayan a parar. Nos gustaría que vinieras para explicarnos tu experiencia allí i lo que sepas de lo que está pasando.” Aquestes nenes i nens volien saber més, sentien la necessitat de parlar amb algú que aclarís els seus dubtes i interrogants. Fa temps que en un ampli sector de l’educació, es veu la necessitat de crear espais educatius on els alumnes s’interroguin sobre el món que els envolta i que aquelles i aquells que ens dediquem a l’educació, amb el recolzament i la implicació de la societat, siguem guies i referents en un aprenentatge col·lectiu, molt més significatiu perquè les seves inquietuds i les seves emocions seran part essencial en el seu camí. Per aquest motiu les seves ganes de saber més va ser un fantàstic punt de partida per aprendre la importància de conèixer les diferents realitats per començar ja a ser ciutadans amb una visió crítica del món, que no es queden en un segon pla a la societat com individus aliens al que passa o que dormiten en el pas per la vida sinó que es comprometen, s’impliquen i avancen cap a la transformació personal i social volent ser persones millors en un món millor. Felicitats, doncs, a aquests alumnes que ja han començat a fer passes en aquest sentit perquè per les persones que estan patint voler saber sobre allò que els passa ja és molt important, perquè vam posar el nostre petit granet de sorra enviant un missatge d’ajuda per Goutha i perquè tot això ha fet que altres alumnes de l’escola s’interessin per aquest tema.

I aprofitem per donar les gràcies a l’Abdul per la seva amabilitat i per tot el que ens va explicar!!