Sopa de sang – 6èA

La Gastronomia d’un poble ens dóna pistes sobre la seva manera d’entendre la vida i la seva cultura.

Així, estudiant la Gastronomia dels Espartans, hem trobat una recepta que fa honor a la frugalitat i la duresa d’aquest poble, que ha esdevingut en l’adjectiu “espartà” o “espartana” per qualificar una manera de viure, sistema o situació rigorosa o molt dura.

Aquesta recepta és la ‘Sopa de sang’ també anomenada ‘Brou negre’. Era un àpat freqüent als campaments en temps de guerra i a l’escola, anomenada, Agogé, pels nens que s’entrenaven per ser futurs soldats.

Els ingredients de la Sopa de sang eren els següents:

• Aigua
  • Sang de porc
  • Vi
  • Vísceres de porc
  • Carn de porc
  • Vinagre

Cercant com es cuinava vam trobar que era molt similar a com fer un estofat.

Vam demanar a la Lluïsa, la cuinera de l’escola, si ens podria explicar com pensava ella que es podia cuinar aquesta mena d’estofat. Ens va donar dia i hora i el secretari/a de cada equip base va baixar a la cuina a prendre nota.

De tot el procés de la recepta vam aprendre, de manera significativa, que el vinagre servia per tal que la sang, a l’escalfar-se no es coagulés.