L’ESCOLA PEPA COLOMER PER LA DEMOCRÀCIA

Avui i ara, davant de la situació que està vivint la nostra societat, sense precedents des del restabliment de la democràcia, no podem tancar els ulls i l’Escola Pepa Colomer vol assumir la responsabilitat de manifestar públicament el seu parer com ho han fet tantes altres institucions.

Com a membres de la xarxa d’Escola Nova 21, us volem fer partícips de la nostra adhesió al Manifest que han fet els centres educatius “Per l’educació de persones lliures i responsables en una societat que respecti els drets i llibertats fonamentals”.

Diu la UNESCO que l’educació ha de capacitar els infants i adolescents per portar vides amb sentit i dignitat, i preparar-los per a la responsabilitat de l’home/dona lliure; i que, per a això, ha d’incloure desenvolupar el pensament crític i el debat independent per conviure democràticament en diversitat. Aquest treball, però, no és gens fàcil.

Des d’Antígona sabem que la tensió entre el que és legal i el que és legítim no s’acaba mai. És per això que les societats democràtiques es doten d’instruments que permetin expressar la seva pluralitat i de deliberacions que generin nous marcs legals, alguns dels quals són fruit de l’exercici de la llibertat d’expressió i de la legítima mobilització social i cívica, com el sufragi femení, la fi de la discriminació racial, els drets laborals, la universalització de l’educació, el divorci, o els drets de les persones LGTB.

És des d’aquesta visió que volem denunciar la instrumentalització de la justícia per a resoldre qüestions polítiques que s’estan debatent àmpliament a Catalunya, i en particular la deriva que està vulnerant greument drets i llibertats fonamentals en democràcia, com són la llibertat de reunió pacífica, el secret de les comunicacions, el lliure accés a les informacions, i la llibertat d’expressió i de premsa sense cap censura prèvia, vulneracions destinades a oposar-se a reivindicacions democràtiques que es fan des de l’estricta no-violència i el respecte als drets humans. Ens posicionem doncs en defensa d’aquests drets i llibertats, sense la garantia dels quals deixem de ser ciutadanes i ciutadans, i donem suport a les nostres institucions i als servidors públics.

Tal i com vam fer fa poques setmanes, amb els terribles atemptats a Barcelona i Cambrils, ens reiterem en el nostre compromís d’educar infants i adolescents autònoms, amb pensament crític, i respectuosos amb la pluralitat de la nostra societat, i continuarem promovent els drets i llibertats fonamentals de qualsevol persona o col·lectiu.

PER UNA SOCIETAT DEMOCRÀTICA!!