INAUGURACIÓ CURS 2017-2018

Cada curs escolar és una celebració per a la nostra escola i, aquest curs 2017-2018 no pot ser menys, sinó millor encara.

DIJOUS 28 DE SETEMBRE A LES 16 HORES ens hem trobat al pati de l’escola.

En primer lloc, hem donat les gràcies a tothom per haver-nos volgut acompanyar, en aquest dia tan especial en el que hem donat el tret de partida a un nou curs escolar: el curs 2017-2018.

Ens hem trobat tots plegats per fer una calorosa benvinguda a tots els nous alumnes i a les seves famílies, així com també a tots els que ja hi érem i continuem, amb il·lusió i entusiasme .

Hem tingut, a més, el goig d’anunciar que ja som oficialment Escola Verda i hem pogut inaugurar amb tots els membres de la comunitat la placa que ens va ser atorgada dissabte 23 de setembre. Aquest fet és un reconeixement al nostre compromís en educar per a la sostenibilitat i fer un món millor!

També hem anunciat que, enguany, és l’ANY EUROPEU DEL PATRIMONI CULTURAL 2018, i que aquest serà l’eix transversal al nostre centre. Perquè la cultura es reflecteix en l’art de viure. Cadascú i tots plegats! L’art de viure ens permet comprendre la vida, tenir consciència de la pròpia i extreure’n el millor de cadascun de nosaltres. Som cultura! Perquè ens coneixem, ens construïm i ens pensem a partir d’ella, participant-ne; així, aquest curs, més que mai: imaginarem i projectarem les nostres realitats, i donarem vol a l’expressió i a la creativitat.

Així, com a membres de la xarxa d’Escola Nova 21, hem  fet partícips a tothom de la nostra adhesió al Manifest que han fet els centres educatius “Per l’educació de persones lliures i responsables en una societat que respecti els drets i llibertats fonamentals”.

Diu la UNESCO que l’educació ha de capacitar els infants i adolescents per portar vides amb sentit i dignitat, i preparar-los per a la responsabilitat de l’home/dona lliure; i que, per a això, ha d’incloure desenvolupar el pensament crític i el debat per conviure democràticament en diversitat.

És des d’aquesta visió que hem volgut denunciar la deriva que està vulnerant greument drets i llibertats fonamentals en democràcia, com són la llibertat de reunió pacífica, el secret de les comunicacions, el lliure accés a les informacions, i la llibertat d’expressió i de premsa sense cap censura.

Hem fet palès el nostre posicionament, en defensa d’aquests drets i llibertats, sense la garantia dels quals deixem de ser ciutadanes i ciutadans.

Hem cantat corrandes, i hem dansat balls tradicionals catalans, amb la pau i harmonia que ens caracteritza.

Sigueu tots i totes molt benvinguts a la nostra escola i al nou curs 2017-2018!