EL PROGRAMA LECXIT CONTINUA ENLLUERNANT LA NOSTRA LECTURA!!

Tal i com diu un proverbi hindú: “Per educar als infants fa falta tota una tribu!”

Educa tothom, sigui de manera voluntària o involuntària, un mestre, una mare, un avi, un germà, una monitora del lleure… i qualsevol persona.

El projecte LECXIT de la Fundació Jaume Bofill és un programa per incrementar l’èxit educatiu dels infants a través de la millora de la comprensió lectora, un programa a través del qual també s’educa. Però la clau de l’ÈXIT és del voluntaris i voluntàries, de les persones que de forma altruista, destinen part del seu temps a ensenyar-nos a llegir, a llegir per aprendre i a gaudir de la lectura.

És tant el que ens aporta aquest programa!: endinsar-nos en l’apassionant món dels llibres, però també i no més important en la consciència global en termes de solidaritat, democràcia, participació i empatia… i, sobretot, en donar-nos l’oportunitat de crear, en el nostre centre, propostes educatives que ens ajuden a construir un model educatiu i de societat per a nens i nenes del segle XXI.

I seguint i per acabar amb un altre proverbi, però aquest cop africà: “Les petjades de les persones que caminen juntes, mai s’esborren”.

En nom de l’Escola Pepa Colomer, volem donar les gràcies als voluntaris i voluntàries que esteu amb nosaltres per caminar amb nosaltres: cadascuna de les vostres petjades quedarà en la nostra memòria, per sempre i és que….

A mitja tarda,

quan surtim de l’escola

amb ganes de berenar,

no podem evitar apropar-nos al forn de les paraules

i devorar, fulla a fulla,

en companyia dels nostres mentors,

la recepta que els escriptors

han cuinat amb la poció

màgica de la imaginació.

Hi ha tanta EMOCIÓ

que no podem evitar voler ser-hi!

Moltes gràcies per tot el que ens heu donat i ens doneu cada dia!!

1 2 3 4 5 6 7 8