DILLUNS 23 D’ABRIL ÉS SANT JORDI AL PEPA COLOMER!

El dilluns 23 d’abril estar éssent una jornada festiva molt maca per a tothom!

Des de primera hora del matí hem estat venent roses i llibres de 2a mà per recaptar diners per l’escola i per totes les propostes que duem a terme.

Durant el matí, tots els nens i nenes del centre han fet una plantada de flors i plantes aromàtiques que han omplert de colors i perfums el nostre meravellós jardí. I és que cada grup ha apadrinat una planta i s’ha compromés a tenir cura d’ella. Aquesta iniciativa va sortir del consell de delegats d’infants que, com a representants dels seus companys i companyes, van tenir aquesta fantàstica idea. Nois i noies sempre us escoltarem i sempre donarem resposta a les vostres demandes extraordinàries i úniques!

Aquest matí de Sant Jordi també hem inaugurat la cuineta que, amb tant d’amor, han estat construïnt un grup de pares i mares de l’escola des de la Comissió de jardí del nostre centre. Ha quedat espectacular, meravellosa, impressionant… No tenim paraules per definir-la perquè és única, irrepetible i excepcional!! Gràcies a tots i totes per fer-la possible!!

I a la tarda hem celebrat els Jocs Florals i hem gaudit d’espectacles que no han deixart a ningú indiferent!

La Diada de Sant Jordi a Catalunya és una festa que se celebra el 23 d’abril, dia en què, tal i com explica la llegenda, el cavaller Sant Jordi va arribar al poble de Montblanch i va matar el drac per salvar a la princesa.

Coincideix amb el Dia del Llibre i la Fira de les Roses, símbols de cultura i amor, i és també una jornada que reivindica la cultura catalana. És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella i/o un llibre als nostres estimats i estimades.

En aquest dia tan festiu, també se celebren els Jocs Florals, un certamen literari instituït des de l’any 1323 on concorrien trobadors i poetes catalans.

Així que el 23 d’abril és “un dia simbòlic” a nivell mundial ja que aquest dia en 1616 van morir els grans escriptors Cervantes, Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega.

I a l’escola Pepa Colomer també celebrem aquest dia tan important per a la literatura perquè llegir és apostar i invertir en cultura, perquè des del nostre centre creem cultura!

Hem iniciat tot amb el nou grup de tabals del Pepa Colomer, que estaven brillantment dirigits per l’Oriol!

I com que som cultura, tot seguit hem procedit a la cerimònia d’atorgament dels premis als guanyadors d’aquest IV Certamen de Jocs Florals Pepa Colomer 2018, tot combinat amb diferents balls tradicionals catalans, concretament del Prat de Llobregat:

el ball del Tortell, el ball de Carnestoltes i el ball de Bastons.

També ens han regalt 3 balls la Colla Picacrestes del Prat: ball de Panderos de Vilafranca, els Cabals i la Quadrilla del Prat. Anem fent cultura i recordant els nostres orígens de forma magistral!!

A partir de les 17 hores,  la festa ha continuat amb propostes que han fet les famílies…