L’ESCOLA CELEBRA EL DIA EUROPEU DE L’ESPORT ESCOLAR

El divendres 29 de setembre de 2017 s’ha celebrat, per segona ocasió i a tota Europa, el “Dia Europeo del Deporte Escolar” (European School Sport Day – ESSD en anglès), iniciativa emmarcada dins de la Setmana Europea de l’Esport 2017.

La nostra escola està especialment sensibilitzada amb la importància de projectar en el nostre alumnat la necessitat de gaudir d’un estil de vida saludable.

Com va definir l’Organització Mundial de la Salut (OMS) el 1946, quan ens referim a la salut no podem parlar només d’absència de malaltia sinó d’un estat complet de benestar físic, mental i social.

Els hàbits alimentaris i comportaments sedentaris es desenvolupen en la infància i es consoliden durant l’adolescència, sent després molt difícils de modificar (Ros, 2007). Per això, la millor edat per intervenir sobre tots dos és durant l’ensenyament Primària. L’escola ofereix innombrables oportunitats per formar-se sobre hàbits alimentaris saludables i fomentar la pràctica regular d’activitat física i esport, constituint, per això, un dels llocs més eficaços per modificar els estils de vida dels nens i adolescents.

El nostre compromís és total i, amb aquesta idea, avui els nens i nenes de 5è han commemorat aquest dia “Jugant de forma alternativa”: bàsquet-rugbi, futboll per parelles i Ringo-rugbi.

Ens ho hem passat molt bé i hem reflexionat sobre la importància de l’esport i l’activitat física en general, per sentir-se bé!