CLOENDA CONNECTA JOVE

El 29 de març hem assistit a la cloenda del Projecte Connecta Jove a la Fundació de l’Esplai del Prat de Llobregat.

En primer lloc volem agrair a l’Ajuntament del Prat de Llobregat i a la Fundació Catalana de l’Esplai aquesta gran iniciativa pedagògico-social, com és el Connecta Jove i haver-la fet arribar als centres educatius del nostre municipi.

L’aprenentatge servei, com ja sabem tots, és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat i en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo, esdevenint-se un projecte educatiu amb utilitat social.

En el cas del Connecta Jove, l’aprenentatge de la informàtica guanya en qualitat, i el servei dóna sentit a l’aprenentatge dels alumnes-professors i dels usuaris, perquè allò que s’aprèn es pot transferir immediatament a la realitat en forma d’acció.

En el nostre centre hem anat establint ponts d’unió i de treball conjunt, per fer encara més significatiu tot allò que fem i per lligar el projecte Connecta Jove al projecte educatiu del centre; així, els alumnes de 4t d’ESO participen del programa impartint 2 tallers d’informàtica bàsica:

• Un per aprendre a utilitzar els ordinadors des del començament, dirigit a persones que no tenen nocions d’informàtica.
  • Un altre, Nivell Beca.MOS, per aprendre a utilitzar i dominar el programa WORD. Aquesta formació esta dirigida a persones amb nivell d’informàtica d’usuari que volen treure el Certificat de Microsoft Office WORD.

Des de la pròpia escola i des de la filosofia de Comunitats d’Aprenentatge, oferim, a  més a més,  des del curs passat un nivell avançat (ACTIC) amb una professora del centre, que ho fa de forma voluntària. Aquesta formació va dirigida a persones amb domini informàtic d’usuari i que es volen treure la Certificació d’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

Tal i com diu un proverbi hindú: “Per educar als infants fa falta tota una tribu!”

Educa tothom, sigui de manera voluntària o involuntària, un mestre, una mare, un avi, un germà, un exalumne… i qualsevol persona.

És tant el que ens heu aportat i ens aporteu!: endinsar-nos en l’apassionant món de les tecnologies de la informació i la comunicació, però també i no més important en la consciència global en termes de solidaritat, democràcia, participació i empatia… i, sobretot, en donar-nos l’oportunitat de crear, en el nostre centre, propostes educatives que ens ajudin a construir un model educatiu i de societat per a nens i nenes del segle XXI.

I seguint i per acabar amb un altre proverbi, però aquest cop africà: “Les petjades de les persones que caminen juntes, mai s’esborren”.

En nom de l’Escola Pepa Colomer, gràcies per haver caminat amb nosaltres, cadascuna de les vostres petjades quedarà en la nostra memòria.

Us hi esperem el curs vinent!

Moltes gràcies per tot el que ens heu donat i ens doneu!!