CELEBREM LA CASTANYADA!

CELEBREM LA CASTANYADA!!

Ja ha arribat la tardor! Astronòmicament, comença amb l’equinocci de tardor (el 23 de setembre), i acaba amb el solstici d’hivern (el 21 de desembre). I al mig d’aquesta fantàstica estació ens trobem amb la Castanyada, festa popular de Catalunya que se celebra el dia de Tots Sants i que prové d’una antiga festa ritual funerària que consisteix en un àpat en què es mengen castanyes, panellets, moniatos i fruita confitada.

Actualment, la castanyada se celebra en l’àmbit familiar, extra familiar i comunitari, i a les escoles és la primera de les quatre festes tradicionals escolars, juntament amb Nadal, Carnestoltes i Sant Jordi.

Al nostre centre també la celebrem, i ho farem durant la setmana vinent amb diferents propostes adreçades als nostres infants, però en les quals les vostres aportacions seran molt importants.

Algunes de les activitats que durem a terme són:

1. Durant la setmana del 24 al 28 d’octubre durem a terme uns tallers de tardor.
  2. El divendres 28 al matí tindrem la visita d’una Castanyera que ens explicarà contes als nens i nenes d’Educació Infantil.
  3. Cada nen/a haurà de portar, abans de dimecres 26 d’octubre, 5 castanyes amb un tall. L’AMPA s’encarregarà de torrar-les per menjar-les ben calentones.
  4. Tots els nens i nenes de l’escola hauran de portar paper de diari per tal que els alumnes més grans preparin les paperines per ficar les castanyes. Algunes mares es disfressaran de castanyeres i ajudaran a repartir les castanyes als petits.
  5. A la tarda del divendres 28 d’octubre celebrarem la castanyada tots plegats (oberta a les famílies) en la qual ballarem, cantarem i degustarem les castanyes que tots hem portat.

Paral·lelament a aquestes activitats, posarem a disposició de tothom un servei de bar.

Us demanem que col·laboreu aportant algun menjar (pizza, pastís, galetes, entrepans, patates xips…) que posarem a la venda i els guanys que es tinguin s’invertiran en el Comiat de 6è per a que cap nen/a quedi exclòs de la festa.

Us hi esperem a tots i totes!!

Aprofitem l’ocasió per mostrar-vos el nostre agraïment per la participació activa que sempre mostreu i que fa possible desenvolupar propostes molt enriquidores per a tots els que formem aquesta comunitat educativa.

Gràcies a tothom!!!