P5 Activitat Dia de la Pau DENIP: Conversa

Els nens i nenes del grup de cinc anys hem parlat de les baralles que sorgeixen entre ells de tant en tant.

Han comprovat que davant del mateix fet hi ha nens que responen de maneres diferents: uns recorren a l’adult, altres parlen i altres peguen. Tots estan enfadats però tots reaccionen de formes diverses.

També han apuntat que a vegades no entenem bé el que ens diu l’altre perquè tots som ben diferents. Hauríem d’intentar ser una mica més pacients i pensar abans de respondre.

També hem parlat que a vegades fa més mal que es riguin de tu, que no que et peguin. Et fa sentir trist, sol i malament. Ningú no vol que li passi. Intentem no fer-ho tampoc als altres.

1. Jaume

Rotllana, torn de paraula, escolta activa i reflexió sobre el conflicte i la diversitat de l’aula, que no deixa de ser la de fora. Gràcies per forjar bones persones!

2. Jaume

3. Paula

Me parece muy interesante manejar estos temas desde estas edades,para que como compañeros apesar de las diferencias que hayan sepan respetarse y sobre todo que aprendan a solucionar conflictos de la mejor manera siendo nosotros los padres los primeros en dar esas pautas.