6è Activitat Dia de la Pau DENIP: “Beirut: infàncies robades”

“Beirut: infàncies robades” és un reportatge que retrata les dures condicions de vida d’infants sirians refugiats al Líban, obligats a treballar o a demanar almoina per poder sobreviure.

Aquests són els missatges que els nens i les nenes de la classe de sisè voldrien fer arribar als fills i les filles de la Yazi, quatre criatures que treballen durant 12 hores al dia venent ampolles d’aigua en una cruïlla d’un carrer de Beirut per a guanyar-se el pa de cada dia.

• Segur que algun dia podreu aconseguir el que més us agradi.
  • Al final tindreu un final feliç.
  • Sou molt valents per anar a treballar amb aquesta edat.
  • Sou uns nens meravellosos, no us poseu tristos. Molta sort!
  • Seguiu així de forts/es, espero que algun dia sigueu feliços.
  • Sigueu forts, algun dia deixareu de treballar i tindreu un gran futur.
  • Aguanteu que arribarà el vostre moment de glòria.
  • Us desitjo un molt bon futur. Animeu-vos. SORT!
  • Deu ser molt dur treballar a la vostra edat, però se que sou molt valents i que seguireu endavant, i que aconseguireu que tot us vagi bé. Molta sort!
  • Us esteu esforçant molt. Mereixeu anar a l’escola.
  • Que tengan fuerzas, les esperarà un mejor dia que este.
  • Sou uns nens molt forts, no us deixeu enganyar, no us deixeu pegar, no permeteu cap insult, no accepteu cap vulneració. No us mereixeu aquesta situació, no és culpa vostra. Però…no perdeu l’esperança!
  • Busqueu el vostre futur, no us amagueu i sigueu feliços.
  • No sé com ha de ser treballar al carrer i amb la vostra edat, però deu ser molt dur. Però intenteu sempre estar positius i mai no deixeu que ningú us faci mal, us cridi o us acusi. Espero que això no decideixi el vostre futur. Us desitjo una vida millor.
  • Ustedes pueden, su futuro serà mejor. Tendreis mucha suerte.
  • Se que no us agrada treballar, tingueu esperança, d’aquí poc anireu a l’escola. No us rendiu mai!!
  • Em sap molt de greu perquè sé que la situació en que us trobeu és molt difícil. De debò que m’agradaria ajudar-vos! No perdreu l’esperança!
  • Que sou valents! Algun dia podreu deixar de treballar Ànims!
  • Ningú de vosaltres mereix aquesta vida, us desitjo molta sort.
  • Espero que tingueu un futur molt bonic, que no us rendiu i que tingueu molt menjar.
  • Treballar amb la vostra edat és molt dur, però penseu que sou nens molt valents per enfrontar-vos a anar al carrer tots els dies. Mereixeu més que això.
  • Que no deixi de creure ella i els seus fills. No et pots rendir. Potser si seguiu així els teus fills tindran futur. Postdata: No us rendiu.
  • Algun día todo serà mejor, tendréis un buen futuro. Suerte.
  • Em sap molt greu que estigueu en aquesta situació: sense escola, treballant tot el dia i que la vostra mare estigui preocupada tot el dia. Espero que tingueu un molt bon futur!! SORT!!!