Escola Bosc del Guinardó: una escola ‘a ple aire’. Un recorregut per les primeres dècades d’una escola centenària

L’exposició “Escola Bosc del Guinardó: una escola a ple aire” revisita les primeres dècades de la història del tercer centre escolar a l’aire lliure de Barcelona, inaugurat al barri del Guinardó l’any 1923 i que actualment pren el nom d’Escola Parc del Guinardó. Des d’una voluntat historicista i antropològica, es vol recuperar l’esperit d’una de les escoles més rellevants en el context pedagògic de principis del segle XX. No només en l’àmbit nacional, sinó també internacional. Prenent com a punt de partida la figura de Ferrer i Guàrdia, pensador lliberal i anarquista, afusellat pel seu pensament crític, l’exposició desplega un marc teòric i de pensament des d’on es desenvolupen les primeres dècades de l’activitat a l’escola. A través de fotografies, cartells, llibres i objectes, es posa l’accent en aquells trets definitoris que van caracteritzar aquest model d’escoles de bosc. Aquest projecte és un homenatge a l’Escola Bosc del Guinardó, que sota la direcció de Dolors Palau es va convertir en un referent pedagògic i de lluita per la llibertat i la cultura, tant dels infants com de la societat, i es presenta com a espai emancipador de pensament crític.

Exposició comissariada per: Asela Sánchez i Patricia Sorroche

1. Núria

Una exposició molt bonica, fotografies que la majoria d’elles son a l’aire lliure, es pot veure que tan ara com abans, s’han aprofitat els espais exteriors que té l’escola, per jugar, dibuixar, cantar, i ballar… no sembla una escola a Barcelona.