EL BULLYING S’HA D’ATURAR

El 15 de març va venir un policia que es diu Josep Maria a la classe de 6è per ensenyar-nos què és el bullying i perquè s’ha d’aturar. Primer ens va explicar quins tipus de bullying  hi ha, a continuació ens va explicar els tipus de persones que hi ha quan fan bullying; l’agressor, la víctima, el defensor, el possible defensor, l’espectador neutral, el partidari i els seguidors. La víctima és la persona a qui li fan bullying. L’agressor va directament a la víctima i no sol tenir motius contra ell. El defensor és la persona que defensa a la víctima. El possible defensor és qui pensa que s’ha de defensar a la víctima però no fa res. L’espectador neutral és qui pensa que el tema no va amb ell. El partidari és el que està a favor de l’agressor i els seguidors són les persones que animen a l’agressor.

El  Josep Maria va escollir 2 voluntaris (l’Emanuel i la Paz) per fer l’activitat “tros d’ase” que consistia en que una persona es fiqués amb l’altre i que li digués tros d’ase, com si l’agressor li digués a la víctima tros d’ase constantment. Després va anar seleccionant a més voluntaris dient-los que es posessin en el lloc on volguessin de la classe fins que es van adonar que havien de ficar-se davant la víctima per defensar-la.

Va ser molt divertit que el Josep Maria vingués a la classe i ens expliqués què és el bullying. Ens va agradar molt i vam aprendre moltes coses.

Nosaltres ara si veiem algun cas de bullying aniríem a buscar el mestre/a o adult del lloc on siguem per explicar-li.

Emanuel i Paz. (alumnes de 6è)