Dia de la dona

El dia 8 de Març hem celebrat a l’escola el dia de la dona.

Una mostra del que hem treballat són aquests articles dels més petits i petites de Primària:

Aquest trimestre els nens i nenes de la classe dels Ocells estem fent un projecte de les muntanyes. Aprofitant aquest tema, la Berta H. va portar el conte “Cuentos de buenas noches para niñas  rebeldes” d’on hem llegit dues històries actuals.

La primera d’elles és la de les “cholitas escaladoras”, un grup de dones indígenes de Bolívia que escalen muntanyes amb els seus vestits tradicionals. El 2019  van aconseguir pujar el cim més alt d’Amèrica, l’Aconcagua (6.960 m.). Els seus inicis com a escaladores no van ser fàcils ja que van ser criticades per escaladors i guies de muntanya pel fet de ser dones.

La segona història és la de la Poorna Malavath, una nena de l’Índia que amb 13 anys va fer realitat el seu somni i es va convertir en la noia més jove del món en escalar l’Everest (8.848 m.): “Volia demostrar que les noies podem fer qualsevol cosa”.

D’altra banda, el León ens ha portat un llibre molt bonic, “Un conte propi”, que també és un recopilatori de contes. Un d’ells explica la vida de la Concepción Arenal, que va viure en una època on les dones del nostre país no podien estudiar a la universitat. Ella va aconseguir estudiar Dret disfressada d’home, fet que ens ha sobtat força perquè actualment les noies del nostre país tenen la mateixa oportunitat d’estudiar que els nois.

Gràcies a totes aquestes dones i moltes més, anem avançant en els drets i la igualtat entre els homes i les dones. Com veieu, totes aquestes històries reals parlen de dones que han lluitat molt per aconseguir els seus somnis.

A  la  classe  de   les  Àligues  hem   estat   parlant   del   significat   del   dia  de  la   dona.  Han  sorgit  molts  coneixements,  preguntes  i reflexions  sobre  el  tema  que  volem  compartir:

Hi   ha   coses  que  han  canviat:

• Fa 100 anys  les  dones  no  podien  votar.
  • Hi havia feines  que  només  podies  fer   si  eres   un  home.
  • Moltes escoles eren   només   de  nens  o  de  nenes.
  • També hi havia  escoles,  com  la   nostra,  on   els   nens  i   les  nenes  anaven  a  classe  separats,  no   estaven  junts  com  ara.

Altres  haurien  de  canviar:

• Encara hi ha   persones   que  diuen   que  hi   ha   joguines  que  són  per  nenes  i  coses  que  t’ han  d’ agradar  si  ets   un   nen.
  • Hi ha escoles  on  porten  uniforme  i  totes  les  nenes   s’ han  de  posar  faldilla.
  • Hi ha lavabos  que  són   d’ homes   i  de  dones   i   no   pots   entrar  a  l’ altre  encara  que  estigui   buit  i  al  teu  hi  hagi  cua.  Han  de   fer   lavabos  que  siguin   per   tots.
  • Les dones esportistes  han  de  tenir   el  mateix  valor  que  els   homes.  Sembla  que  hi  ha  poques  perquè  es  parla  molt  poc.  Per  què  no  fan  cartes  o  cromos  on  també  surtin  elles?

Nosaltres  pensem  que..

• Els colors, les joguines,  les  motxilles,  els  llibres…  no  són  ni  de  nens  ni  de  nenes. ·
  • Has de portar  la  roba  i  els  cabells  com  t’ agradin  (llargs, curts, recollits…)
  • Pots fer l’ esport  o  l’ activitat  que  prefereixis: patinar, ballar,  jugar  a  bàsquet, etc.
  • Els nens i  les  nenes  es  poden   disfressar  del  que   vulguin.  No  importa  el  que  diguin  els   altres.
  • Els nens i  les   nenes   ho   podem   fer    tot:  IGUALTAT!