11de maig: “Dia d’Acció Global per les Persones Migrants i Refugiades”

imagen dia de accion 11 mayo web catEl dia 11 de Maig, Amnistia Internacional i Oxfam Intermón impulsen una acció simbòlica global als centres educatius de tot l’estat espanyol en suport a les persones migrants i refugiades.

Consisteix en participar en un acte de denúncia que permeti visibilitzar la vulneració de drets humans que pateixen milions de persones arreu del món, les quals s’han vist obligades a fugir de les seves llars i migrar a la recerca d’una vida digna i en pau. Un acte reivindicatiu que serveixi per exigir als governs la seva obligació de repensar els murs físics, legals i administratius, de manera que protegeixin la vida de les persones i el dret al refugi que tots tenim en qualsevol racó del món, amb independència del lloc d’on venim i del lloc on som.

A l’escola enderrocarem un mur que anirem aixecant i que representarà aquestes vulneracions i injustícies. Per construir el mur utilitzarem els brics, que us vam demanar, a mode de totxos i els decorarem de la manera més imaginativa i acolorida possible.

A més, escriurem uns manifestos, propostes o missatges dels nens i nenes de cada classe.

Una vegada construït el mur, el dijous 11 de maig, tots els nens, nenes i mestres ens hem reunit i llegit els nostres manifestos i al final hem enderrocat el mur!

Abans de l’acció simbòlica, creiem que ha estat interessant  abordar aquesta temàtica a l’aula, amb els materials que tant el DENIP, Amnistia Internacional i Oxfam Intermón han elaborat amb aquest objectiu, com amb altres recursos que hem anat buscant per a cada classe com poden ser contes, llibres, àlbums il·lustrats, poemes, notícies, programes de televisió….

La finalitat és unir el nostre esforç al de milions de persones que hi han participat i s’han sumat a les campanyes globals perquè es protegeixin els drets de les persones que cada dia es veuen forçades a abandonar les seves llars, i es comprometin a la construcció i manteniment d’un món en pau.

Trobareu més informació a:

Aquestes són algunes de les frases que van escriure els nens i nenes en els manifestos:

“LA VIDA DELS REFUGIATS FA POR I TRISTESA” (Educació infantil)

“COMPARTIREM AMB ELS NENS I NENES REFUGIATS LA NOSTRA ESCOLA I LA DECORAREM PER A ELLS. ELS HI PODEM DEIXAR LES NOSTRES JOGUINES.” (1r)

“PENSEM QUE LES GRANS CIUTATS I ELS PAÏSOS HAURIEN D’OBRIR LES SEVES FRONTERES PERQUÈ TOTHOM ANÉS ALLÀ ON VOLGUÉS SENSE PROBLEMES. ESTEM EN CONTRA DE LA CONSTRUCCIÓ DE MURS.” (2n)

“PENSEM QUE NO S’HAN DE POSAR MURS I NOSALTRES ELS HI VOLEM DEIXAR LLOC A LA NOSTRA CIUTAT. UNA CIUTAT O PAÍS NO ÉS DE QUI HA NASCUT, SINÓ QUE TOTHOM TÉ DRET A ESTAR-HI.” (3r)

“ENS AGRADARIA MOLT QUE ELS GOVERNS ES POSESSIN EN LA PELL D’AQUELLES PERSONES QUE NO PODEN TENIR UN FUTUR TRANQUIL

COMPARTIM EL MÓN PERQUÈ EL MÓN ÉS DE TOTS” (4t)

“DEIXAR CASA SEVA ÉS MOLT DUR I QUAN ARRIBEN A ALGUN LLOC CANSATS DEL VIATGE NO SE’LS TRACTA COM ENS AGRADARIA QUE ENS TRACTESSIN SI FÓSSIM NOSALTRES ELS QUE FUGIM.

ÉS IMPORTANT FER AQUESTA REFLEXIÓ, PERQUÈ TU PODRIES SER UN D’ELLS.” (5è)

“VOLEM FER UN PAS ENDAVANT I AJUDAR ALS REFUGIATS” (6è)