Propostes 2a setmana de confinament

Hola hola famílies!

Ens adrecem a vosaltres per acompanyar-vos durant aquests dies. És una situació molt estranya per a tots plegats, per això creiem molt important  poder estar a prop vostre per a tot allò que necessiteu.

El missatge que us volem fer arribar és que estigueu tranquils i que gestioneu els recursos que us enviem segons les vostres necessitats. Cada situació familiar és diferent, per això no us sentiu obligats a portar a terme les tasques que us proposem. Allò més important en aquests moments és poder cuidar dels vostres infants, que ells se sentin estimats i acompanyats en aquesta situació tan difícil.

Per continuar amb alguns dels treballs que estàvem fent a l’aula, aquesta setmana us proposem fer aquestes tres activitats. Ens aniria molt bé que quan acabin l’activitat o durant l’activitat en féssiu una foto i me les envieu al meu correu, jo les miraré i us donaré una resposta . Així ens mantindrem en contacte i també em podeu demanar dubtes que  surgeixin .

El meu mail és: nvega2@escolaolivar.cat

Propostes per a aquesta setmana :

1. Diari de confinament. Que facin un dibuix quan els vingui de gust. Explicant el moment que viuen, el que fan o com se senten. Si es veuen amb cor i ganes poden escriure una paraula i sinó els pares-mares podeu escriure el que ells vulguin deixar per escrit al darrere. Es tracta d’anar fent-ne uns quants i anar-los agrupant. Quan tornem a l’escola el podran compartir. Estaria bé que fessin una portada ben xula amb el títol: “Diari”. No els apreteu, ni ho convertiu en una obligació perquè sinó la motivació inicial pot caure en picat.
  2. Carmanyoles dels sons. Agafeu 4 carmanyoles, aquesta setmana practicarem els sons: M/S/A/I. Que posin un paper a cada carmanyola i busquin 3 elements -mínim- que tinguin el so proposat. Pot ser so inicial o que estigui present dins la paraula. Quan ho tinguin que facin una foto i me l’envieu al meu e-mail.

Si teniu ganes de fer durar més l’activitat, podeu agafar els sons i amagar-los per la casa. Els demaneu que us els portin a mesura que els trobin i que després el col.loquin en l’ordre que els hi hagueu proposat abans de sortir-los a buscar. Per exemple, S/M/I/A, M/I/A/S… Més endavant els proposaré fer servir altres sons per anar practicant-los tots.

3. Germinar un llegum. Agafeu 2 pots de vidre. Que posin paper de vàter i una mica d’aigua, després  un llegum a dins. El pot número 1 el deixen amb llum i el pot número a les fosques. Es tracta de fer una hipòtesi inicial. Quin creuen que germinarà abans? Ho poden dibuixar en un full. Dibuixen un pot amb el número que creuen que sortirà abans i passats uns dies poden dibuixar el resultat. Igualment quan ho tingueu finalitzat, m’ho envieu per e-mail.

Aquesta està sent una situació inesperada per a totes i tots i anirem mirant d’adaptar-nos tan bé com sabem.

Us envio un sac de salut i un de paciència extra, permeteu-vos no estar a l’alçada en tot moment, perquè si fer de pare i mare és la “professió” més difícil que hi ha, en aquestes condicions encara més. Penseu que cada dia que comença és una nova oportunitat per fer-ho millor. Molts ànims i una abraçada virtual!

Estem en contacte,

Núria

Resultat d'imatges per a "tot anira be"

P.D: L’editorial Teide penja un seguit d’activitats que es van ampliant a mesura que durin els dies de confinament. Cal accedir a aquest enllaç i triar el curs.