L’escola

L’escola Mercè Rodoreda és una escola pública d’Educació Infantil i Primària, ubicada al barri de Nova Lloreda de Badalona. Va ser fundada al 1983 ubicada en barracons fins que al gener de 1990 s’inicià la utilització de l’edifici actual.

La nostra escola té una sola línia, és a dir, un curs per nivell. Està al servei de l’educació d’infants de Badalona, tenint com a objectiu fonamental la persona, el desenvolupament i creixement integral de la seva personalitat.

L’escola educa per i en la convivència, fent sentir a l’infant membre important del grup. Volem desenvolupar infants amb la capacitat d’actuar eficaçment per resoldre els problemes que es plantegen.

L’escola s’entén com un espai d’acompanyament i respecte pels processos de vida dels infants. El/la mestre/a conviu amb els nens i les nenes amb la voluntat que se sentin reconeguts, acceptats i estimats i puguin créixer en equilibri i benestar.

Cada infant de l’escola és únic i és necessari cuidar-lo i acompanyar-lo.

Entenem l’educació com un fet que abraça els diferents aspectes que integren la personalitat de l’infant. L’acompanyament emocional de l’infant és un aspecte bàsic i imprescindible pel desenvolupament de la persona. Cada infant ha de ser el protagonista i el centre del seu propi aprenentatge, per tal que aquest sigui real, significatiu, vivencial i competencial.

Els eixos metodològics principals són:

• Els espais d’aprenentatge de lliure circulació
  • Propostes matemàtiques i lingüístiques
  • Treball per projectes
  • Escrivim
  • Llegim
  • Activitats de relació i de compromís entre diferents nivells
  • Tallers de plàstica
  • Presència de la llengua anglesa en altres àrees.

Trobareu aquesta i d’altra informació sobre l’escola més desenvolupada al document Projecte Educatiu de Centre.