La Colla dels Mariners anem a l’Espai Far.

La Colla dels Mariners hem anat al museu Espai Far a celebrar la Castanyada i la valoració  que en fem és fabulosa.

Hi hem arribat xino-xano des de l’Escola i abans de començar la visita ens hem dividit en tres grups (barrejats entre nenes i nenes de primer, segon i tercer). Cada grup ha fet una activitat diferent, i cada 45 minuts hem canviat perquè tots els grups passessin per les tres activitats planificades.

Una activitat ha estat la de visitar les sales del museu del mar, on hi ha una mostra d’objectes relacionats amb la pesca i la tradició marinera de la nostra ciutat. Finalment, hem inventat un conte conjuntament, a partir de tres paraules relacionades amb el mar triades a l’atzar.

Una segona activitat ha consistit a visitar el museu de curiositats marineres de l’il·lustre col·leccionista Francesc Roig Toqués, el mateix que va ensinistrar a la famosa carpa Juanita. A més d’un vídeo amb imatges d’aquesta carpa tan vilanovina, hem pogut veure peixos dissecats molt estrafolaris, fòssils, instruments de navegació, una col·lecció de pots de sorra de tot el món, etc.

La tercera activitat l’hem realitzat a l’espai Víctor Rojas, on hi ha un bot de salvament molt ben conservat. Després hem observat l’alfabet mariner i cadascú ha escrit el seu nom amb aquest alfabet.

L’alumnat s’ha mostrat molt motivat per aprendre en els diferents espais i també han gaudit molt de la pausa per esmorzar ja que els jardins del museu són fabulosos i els han donat la possibilitat per córrer i esplaiar-se.

Al migdia hem anat al parc de Ribes Roges a dinar de carmanyola, a jugar i compartir panellets i castanyes.

Finalment hem tornat a peu a l’Escola amb la satisfacció d’haver viscut un gran dia.

Si voleu veure algunes fotos, cliqueu aquí.