8M, Dia Internacional de les Dones

El 8 de març s’ha convertit en un símbol per a les dones dels cinc continents. La celebració no es basa en un únic fet ni tampoc ha tingut sempre el mateix sentit. La història canvia, és dinàmica, i el sentit dels símbols i significats també. És per això, que a l’escola treballem per una mirada femenina i amb perspectiva de gènere. A continuació us expliquem algunes de les activitats que hem dut a terme durant la setmana:

A la classe d’I3 hem explicat el conte “Tots uns homes”. Un conte que aborda amb gràcia i una encomiable economia de mitjans el tema del gènere que ja des de primera infància marca la nostra vida.

A la classe d’I4 hem explicat el conte “Rosa caramel“. Una història que critica una societat que educa de manera diferent segons el gènere, condicionant el seu futur. Ens fa parar atenció, a través de la vida d’un grup d’elefants, al culte superficial a la imatge. Després, han fet un mural amb mans liles.

A la classe d’I5 hem llegit dos contes, “Daniela la Pirata” i “Ungles de Colors“. Després dels contes hem parlat de què no existeixen coses de nens i de nenes i de la importància de què tothom ha d’anar com ell o ella se senti millor. I qui ha volgut s’ha pintat les ungles.

Per acabar, hem vist una notícia que va sortir ahir a TV3 sobre una noia escaladora que aspira a ser olímpica. Els hi ha encantat i han quedat fascinats!!!

A la classe de primer, la setmana passada també vam explicar el conte de “Tots uns homes” on va generar un petit debat a la biblioteca. No estaven gens d’acord en el fet que les nenes siguin avorrides!!!

A la classe de segon hem explicat el conte de “L‘Artur i la Clementina“, una història fabulada que reivindica el rol femení dins la societat, lluita contra els estereotips sexistes i denuncia la discriminació. Una obra sobre la coeducació i la igualtat.

També hem explicat un conte que ha portat una alumna de casa: “Azules y rosas ya ves tú que cosas” .

A la classe de tercer han llegit el conte de “Les nenes seran el que vulguin ser” i han fet una pancarta del 8M. Han finalitzat el dia amb una conversa sobre quins són els seus somnis.

Per altra banda, a la sessió de plàstica de la colla Marinera, han donat visibilitat a dones artistes, pintores i escultores: com per exemple les pintores Sonia Delaunay i Georgia O’Keeffe.

A la classe de primer han sortit unes obres fantàstiques!!

I a la classe de segon han sigut molt creatius i creatives!!

A les classes de quart, cinquè i sisè hem iniciat la sessió amb una cançó de la Clara Peya “Oceanes” que fa un homenatge a les dones (la podeu trobar al llistat de cançons que hi ha al final de la notícia). Després hem llegit el conte “Violeta & Co canvien el mon“, on el mateix alumnat ha participat llegint una petita part de la lectura que parla sobre els micromasclismes. I amb l’ajuda d’una lupa han fet un debat sobre els micromasclismes.

També a la classe de música es treballarà sobre això. Hi ha penjats noms de compositores i de compositors. Quins noms ens resulten més familiars? Aquesta setmana reflexionarem sobre això!

Per tancar el dia, ens hem reunit al pati de l’escola i tots i totes hem fet servir el nostre cos per dibuixar el 8M i fer una fotografia des de l’aire.

Per últim, si voleu escoltar algunes cançons, us proposem…