DIMARTS 24 DE SETEMBRE DEL 2019
MEMBRES ASSISTENTS:
Assisteixen:
Com a representants de l’alumnat:
PRIMER: Maia Poveda i Jana Galmés
SEGON: Fermín López i Candela Santos
TERCER: Pau Belmonte i Lara Camarós
QUART: Bernat Corominas i Ariadna Dichós
CINQUÈ: Alèxia Delmàs i Berta Figuerola
SISÈ: Elliot Segalen i Amaia Manzanelli
Com a representants del professorat:
Olga Belmonte
Ignasi Torrens
ORDRE DEL DIA:
- Benvinguda i presentacions.
- Reflexió col·lectiva sobre quines funcions té un delegat de classe.
- Propostes del curs anterior per ampliar els jocs al pati.
DESENVOLUPAMENT
- Benvinguda i presentacions.
Engeguem amb una petita roda de presentacions.
- Reflexió col·lectiva sobre quines funcions té un delegat de classe.
Els recordem que ser escollit delegat/ada implica una doble responsabilitat, però també és un gest de confiança dels companys/es de classe ja que passen a ser els representants i portaveus de tota una classe.
El delegat o delegada és la veu de la seva classe i ha de representar a tots els seus companys i companyes, recollint les opinions o els suggeriments que surtin a les assemblees. Al mateix temps, també han d’explicar a la resta de classe els acords que es prenguin a l’assemblea de delegats. Ens hem d’acostumar a escoltar molt i a saber explicar-nos molt bé per a que tothom ens pugui entendre.
- Propostes del curs anterior per ampliar els jocs al pati.
En el curs anterior vam recollir les propostes de totes les classes per ampliar els jocs al pati.
Algunes d’aquests propostes ja són una realitat:
– Clavar rodes al terra en forma de circuit d’equilibri al pati de pedres.
– Ampliació de la cuineta i d’un taller d’eines al pati d’infantil.
– Posar més sorra al pati d’infantil perquè els nens i nenes hi juguin més a gust.
– Col·locar un circuit amb troncs a diferents alçades al bosquet.
L’associació de mares i pares està treballant perquè les demés coses que vau demanar i que vam veure possibles, també les podeu gaudir ben aviat al nostre pati:
– Canviar els bancs del pati gran per taules de pícnic.
– Col·locar un taulell de bàsquet al pati d’infantil.
– Tenir material per fer cabanes.
– Muntar un circuit amb fustes per fer equilibris.
– Portar una barqueta de pescadors com un espai nou de joc.
A més, també volíeu disposar del material d’educació física i hem buscat la millor manera per organitzar-nos.
Les normes són les següents:
– Cada setmana hi haurà quatre encarregats/es, dos de 4t i dos de 5è que facilitaran el préstec del material. Seran els mateixos encarregats de les sessions d’educació física de la setmana.
– El lloc de préstec serà davant de la porta d’infantil. Hi haurà una taula on podreu anar a demanar el material que hi ha disponible aquella setmana.
– Quan aneu a buscar el material, haureu de decidir una sola persona responsable, que a la vegada és qui haurà de cuidar que en feu un bon ús i el torneu sempre i quan toca.
– És molt important el lloc on jugar amb cada material per evitar accidents. El lloc on jugar amb cada material estarà explicat en un mapa del pati i els encarregats/es també us informaran. Qui utilitzi el material en un altre lloc de l’indicat, els encarregats/es els retiraran el material automàticament i no podran fer ús de cap material de préstec en aquell dia.
– Els encarregats/es anunciaran per megafonia, 5 minuts abans d’acabar el pati, que cal retornar el material que heu agafat. Qui torni el material passat el temps establert, l’endemà no podrà fer préstec.
– Si hi ha algun responsable que no ha tornat el material, se li farà un avís. A la segona falta, no podrà fer ús del material els dies que quedin de la setmana. Si això passés divendres, fins el dimecres de l’altra setmana no podria utilitzar el material en préstec.
El material inicialment disponible i el lloc on jugar-hi és el següent:
BOSQUET: Colla Grumets.
ENTRADA: Ball (Tothom).
PEDRETES:
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES |
Beisbol | Futbol Mariners | Beisbol | Futbol Mariners | Beisbol |
Frisbees tous (cada dia) |
TERRAT:
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES |
Hoquei
tothom |
Futbol o Colpbol Mariners | Hoquei
tothom |
Futbol o Colpbol Mariners | Hoquei
tothom |
Bitlles (cada dia)
Cordes (cada dia) Xanques (cada dia) |
En el pati de l’estona de menjador, no podrem utilitzar el terrat i les propostes de joc del terrat les reubicarem a la pista, utilitzant mitja pista per cada cosa.
PISTA:
DILLUNS | DIMARTS | DIMECRES | DIJOUS | DIVENDRES |
Bàsquet tothom | Futbol o Colpbol Navegants | Volei o bàdminton Navegants | Futbol o Colpbol Navegants | Bàsquet tothom |
Nota: Els materials i els espais poden anar variant durant el curs però us n’informarem abans.
TOTS AQUESTS CANVIS SERAN EFECTIUS A PARTIR DEL DILLUNS 7 D’OCTUBRE.
Funcions dels encarregats/es (només pels cursos de 4t i 5è):
– Col·locar la taula i tenir a punt tot el material del dia i els fulls per apuntar (preparar-ho 5 minuts abans que comenci el pati).
– Quan deixin un material, recordar on es juga amb cada cosa i retirar-lo si algú hi juga on no toca.
– Anotar en el full la persona que es fa responsable de cada material en préstec.
– Anunciar per megafonia, 5 minuts abans d’acabar el pati, que els responsables de cada material l’han de retornar.
– Al finalitzar el pati, apuntar si tothom ha tornat el material, si ho ha fet a l’hora i si hi ha algun material trencat o que s’hagi perdut.
Apuntar també qui no ha tornat el material i vigilar si és la primera o la segona falta.
– Recollir el material que hagi quedat per recollir, en cas que passi.
– Guardar tot el material als quartets de material, al lloc on estava quan l’han tret.
Data | Nom responsable | Material que agafa | L’ha tornat? | L’ha tornat a l’hora? | Incidències |