MÚSICA AL PATI

Aquest curs, els nens i nenes de l’escola poden gaudir de música, tots els dilluns, a l’hora del pati. Els alumnes poden disposar de l’amplificador i posar música per poder cantar, ballar i passar-ho bé.

Durant aquest segon trimestre, l’alumnat de 4t, 5è i 6è ha fet un treball de reflexió sobre les cançons triades fins al moment, ja que alguna de les escollides tenien uns missatges que anaven en contra dels valors d’igualtat de gènere que intentem transmetre a l’escola.

Molta música que ballen i escolten els infants, fora de l’escola, mostra models de relacions entre homes i dones que et fan posar les mans al cap. Però, només hi ha masclisme en les lletres del reggaeton?

Els alumnes de 6è han sigut els encarregats d’explicar, als seus companys/es de primària, la reflexió feta sobre aquest tema. Han informat que durant el «musicpati» disposaran d’un llistat de cançons escollides per l’alumnat de 4t, 5è i 6è. Aquesta selecció s’ha fet tenint en compte el treball d’anàlisi i, per tant, revisant bé les lletres pel tal de no trobar paraules grolleres, missatges discriminatoris contra la dona, ni de violència masclista.