GREENSIX, LA NOSTRA COOPERATIVA, JA ESTÀ EN MARXA!

Enguany, els alumnes de sisè, tenint en compte les activitats que duen a terme cada any per a la recaptació de diners pel seu viatge, han començat un nou projecte a l’escola: CUEME. Durant aquest projecte, aprendran a treballar la cultura emprenedora on l’objectiu no és només recaptar diners per a final de curs, sinó que els alumnes experimentin i fomentin un esperit emprenedor mitjançant la creació i gestió d’una cooperativa.

En primer lloc, vam rebre una visita de la Montserrat, per part de la Mancomunitat. Ens va venir a explicar en què consisteix el projecte, i perquè ens seria beneficiós en el nostre cas. Vam veure diferents models d’empresa i finalment vam decidir crear una cooperativa, ja que tots seríem socis per iguals, amb les mateixes responsabilitats, capacitats per a prendre decisions i faríem les mateixes aportacions o rebríem els mateixos beneficis.

Per a la creació d’aquesta ens feia falta prendre moltes decisions i aportar molta documentació, així que vam decidir posar fil a l’agulla. En primer lloc, vam celebrar una assemblea per a decidir els càrrecs principals de l’empresa mitjançant una presentació de les candidatures, una exposició i finalment una votació. La cosa va quedar així:

– President i vicepresident: Martí i Judit C.
– Tresorer i Vicetresorer: Jordi i Carles.
– Secretària i vicesecretària: Paula i Judit E.

Més endavant es decidiran els futurs departaments on tots els membres de la cooperativa tindrem cabuda.

En segon lloc, vam formalitzar la creació de la cooperativa amb l’acta de constitució, una fitxa de registre per a cada soci i finalment uns estatuts consensuats i redactats per nosaltres. Pròximament, haurem de portar aquests documents a l’ajuntament per a oficialitzar-ho de debò.

En tercer lloc, vam decidir quina seria la quantitat acordada a aportar per cada soci per a la compra del material, etc. i així poder engegar el projecte. La quantitat acordada finalment van ser 5 euros, amb un total de 90 d’inversió. També intentarem treballar amb materials reciclats.

Finalment, va arribar el moment més esperat. La tria del nom de la nostra cooperativa. Van sortir propostes molt boniques i divertides, però per unanimitat vam decidir que el nom de la cooperativa serà: GreenSix!

Actualment, l’estat de la nostra cooperativa és el següent: Hem contactat amb l’ajuntament on anirem després de Nadal a oficialitzar la cooperativa i rebre el nostre CIF. Engeguem el disseny de la imatge corporativa així com la proposta de productes. Esperem que us agradi la idea, i que arribat el moment de la nostra futura paradeta quedeu encantats amb els nostres productes! Us anirem actualitzant, però mentrestant us deixem unes fotografies del que va succeir.

Moltes gràcies!

Cooperativa GreenSix