A P3 HEM CONEGUT ELS CRICS

A la classe dels Vehicles, hem fet nous amics. Una colla d’insectes i una aranya ens han ensenyat la seva escola petita. Són molt curiosos, exploradors i els agrada molt investigar allò que tenen al voltant. Més o menys com nosaltres.

Cada setmana, dins el projecte INNOVAMAT, els Crics ens proposen reptes, jocs i activitats matemàtics que ens serveixen per despertar la nostra capacitat de reflexió i de treball. De mica en mica ens aniran descobrint que les matemàtiques formen part del nostre entorn i ens ajuden a entendre’l.

Durant la setmana, les matemàtiques, sense ser-ne encara conscients, ens acompanyen en el nostre dia a dia des que ens orientem a l’aula o al pati, passant per tots els moments on comptem, perquè és necessari, o sempre que descobrim les formes i qualitats dels objectes que tenim a prop. Llavors, en les estones on els Crics ens fan una visita, aquestes matemàtiques prenen encara més protagonisme. Ens fem preguntes, reflexionem, pensem si els resultats són correctes o com els podem millorar.

Al llarg dels cursos a l’escola, haurem d’anar entenent que els errors formen part del camí de l’aprenentatge i que els hem de rebre amb calma, per, tard o d’hora, saber trobar respostes correctes, entenent per què ho són. Sabent explicar com hem resolt un problema, haurem adquirit aquell aprenentatge i a més podrem ajudar els companys que no estiguin al mateix punt de l’aventura matemàtica. Esperem que els Crics i els seus amics, quan siguem a Primària, ens ajudin a assolir els objectius, curs rere curs!