TRADICIONS VELLES I NOVES

Ahir dilluns després del pati, l’alumnat d’educació infantil i mestres vam anar a fer un tomb pel poble. La primera parada va ser la residència de gent gran de la plaça de l’església. Vam trucar el timbre i ens van rebre unes àvies i algunes de les persones que en tenen cura. Cada classe els va regalar una postal de Nadal i tot seguit els vam cantar una nadala. L’alumnat d’I5 va recitar el vers que s’estan preparant per aquests dies de festes en família. Les àvies van estar molt contentes i només feien que dir quins nens i nenes més guapos, amb un somriure d’orella a orella. Abans de marxar, ens van regalar unes llaminadures.

Tot seguit, vam anar carrer Sant Antoni avall a la recerca d’alguns tions que hi ha escampats pel poble. Els últims anys, anàvem a veure el Tió del poble, que era a Cal Pau Vidal, però es veu que aquest any, a Sant Cugat hi ha un reguitzell de tions que s’ha amagat pels carrers i vinyes i vam voler veure si en trobàvem cap. Per sort, alguna companya ens ha fet de guia. Primer hem trobat un tió gros al balcó de la plaça de l’Ajuntament i hem vist que tenia el plat ben buit. També ens hem acostat al centre cívic. Allà, hem vist un tionet bufó que estava en un raconet darrere dels vidres, on li tocava el sol. Deuria estar com un torronet, avui!

L’escola és plena de tradicions, que ens dibuixen com a comunitat. Felicitar les persones grans de la residència n’és una, acollir els tions que ens visiten n’és una altra. Ara queda la que esperem tots amb ànsia: fer cagar el tió demà. L’hem alimentat molt i amb menjar ben saludable. Segur que cagarà. Serà la manera més bonica d’acomiadar un trimestre ple de descobertes i circumstàncies. Totes elles ens han servit per créixer i agafar forces, per continuar el camí per Les Vinyes el proper gener amb més saviesa i amb ganes de nous aprenentatges.