SEGON DIA AL ROURELL

El segon dia de colònies ja gairebé s’ha acabat. Hem passat un dia bonic, ple de natura, de paisatge i d’experiències enriquidores. Després d’esmorzar ens ha vingut a buscar l’autocar. Com que la previsió de pluja ha anat evolucionant, l’alumnat de primària i d’infantil ha passat tot el matí d’excursió. Ha fet una bona caminada entre els faigs de la Fageda d’en Jordà. La descoberta del volcà Croscat, per part dels grans de l’escola, haurà d’esperar un altre any. Els infants han gaudit d’una bona ruta que ha servit per entendre la comarca i la seva realitat volcànica. A la Fageda d’en Jordà, tots hem gaudit d’un dels boscs de faigs més emblemàtics de Catalunya. La fageda ara es desperta. Els grans han descobert nou vocabulari i elements geològics. Aquí els veieu asseguts en un tossol. Ja us explicaran què és. Els infants més xics han visc com les branquetes van brotant per, ben aviat, omplir de verd les capçades. La primavera es comença a notar per les olors, els sorolls i l’estampat de colors del sotabosc, un regal pels sentits. I de regal per a tots, el xàfec que ens ha fet acabar la sortida entre capelines, impermeables i algun paraigües. I quina olor de petricor! Un matí molt ben aprofitat.

Tots hem dinat al Rourell, perquè a la tarda hem fet tallers pels voltants de la casa. La pluja lleugera no ens ha espantat, al contrari, l’hem gaudit plegats, que és cara de veure. Abans dels tallers, els Cavalls han pogut fer una bona migdiada, que enguany s’estrenen i mereixien una paradeta a mig camí.

Al vespre, tota la colla de l’escola ha tingut una estona de joc lliure al meravellós espai exterior de la casa, dutxes i organització per encarar l’últim sopar a La Garrotxa. Hem agafat energia per participar al joc de nit i per acabar la jornada donant-ho tot, els més balladors, a la discoteca. Esperem fer un bon descans després d’un dia ben atapeït d’activitats, perquè encara ens queda l’últim matí, ja amb les motxilles a punt de carregar a l’autocar que ens portarà demà al migdia de tornada a Sant Cugat.