PETITS PASSOS AL PATI

Des de fa unes setmanes, cada dijous tenim visita al pati Petit, una visita desitjada per tots i esperada per alguns germans grans, especialment. Els infants de la classe de les Abraçades de la llar d’infants La Balena venen a passar l’estona de pati amb els nens i nenes d’educació infantil.

Enguany, ha estat una descoberta fàcil. Tota la colla de P2 s’ha adaptat de pressa al pati, a estar una estona amb companys més grans i a jugar amb nous elements. Les Abraçades, a la llar, gaudeixen cada dia d’un espai exterior que fa goig de veure, amb molts reptes psicomotrius, espais verds i propostes de joc atractives. Però està clar que les novetats sempre criden l’atenció. Cada setmana que venen mostren curiositat i, a hores d’ara, sembla que la rutina d’anar al pati dels grans sigui una cosa ben normal.

Pels nostres infants, és una gran oportunitat per compartir amb els seus futurs companys i companyes petits, per descobrir noves situacions socials i per iniciar els rituals de final de curs. En el cas dels Vehicles, el grup d’infantil 3 anys, és el primer pas per començar a entendre que el curs s’acaba i que quan en comenci un de nou, un cop passi l’estiu, hi haurà nens i nenes que començaran una nova etapa a l’aula on ells han passat el seu primer curs a l’escola. Ja no seran els més menuts de Les Vinyes!

L’objectiu d’aquestes estones és principalment aproximar l’entorn de Les Vinyes als futurs ocupants d’infantil 3, tan pel que fa els espais exteriors, com pel que fa mestres i alumnat actual. A més, hi ha moltes altres fites que no convé menystenir: el retrobament dels germans dins un entorn escolar, les beceroles dels nous vincles que vindran i les atencions i les mans obertes dels que un dia van agrair rebre també mans esteses, per ajudar a fer els primers passos a l’escola dels grans.