ORENETA QUE TORNES

Dimecres a la tarda, els Futbolistes d’I4 i I5 i les Maduixes d’I3 hem fet una passejada pels carrers de Sant Cugat. Hem volgut anar a veure si trobàvem nius d’orenetes i si estaven habitats. Al costat de l’ajuntament, hi ha una casa buida. A la seva teulada hi ha una bona colla de nius. Hem vist com les orenetes en surten i hi entren. Tenen molta feina. Hem vist nius una mica trencats i allà no hi ha cap oreneta vivint. Ens hem assegut a la vorera i hem estat observant-les i escoltant-les, fent molt de silenci. Algun company ha vist com una oreneta alimentava una altra que estava dins d’un dels nius. Hem dit que potser és una femella que ja cova els ous que ha post. Si hi passem d’aquí a uns dies, potser veurem orenetes joves fent els seus primers vols.

Hem explicat que és molt bo que tinguem orenetes, perquè mengen molts mosquits. I de mosquits, també n’hi ha i més que en venen. Així doncs, necessitem orenetes, però cal que les famílies comenceu a protegir la pell dels infants de l’escola, perquè venen amb moltes ganes de fer la seva feina.