LES VINYES AMB LA MARATÓ

La Marató de TV3 ha dedicat el programa per recollir diners i aprofundir en les malalties mentals. Des de l’escola hem estat coneixent què volia dir això de MALALTIES MENTALS. No és un tema fàcil, però l’hem adaptat a cada un dels nivells.

Després, el divendres 17 de desembre a la tarda, amb les famílies vam fer una representació del que hem collit, ja que creiem que és molt important compartir-ho.

A infantil, P3, han vist que és molt rellevant sentir-se estimat. A partir del conte “Endevina com t’estimo” es va fer una petita activitat entre l’infant i la família. Després es van verbalitzar “T’estimo” uns i altres. Per acabar, els Vehicles també els van regalar un petó portàtil als pares, perquè sempre que el necessitin el portin a prop.

A infantil, P4 i P5, van experimentar que el riure omple de vida, té molts beneficis tant mentals com emocionals i per aquesta raó es van convertir puntualment en donants de somriures. Van fer una petita representació d’acudits infantils.

A 1r i 2n de primària van fer el possible per cuidar les relacions personals. A partir d’un conte van preparar una minirepresentació i la van fer arribar per correu a les famílies, ja que el grup estava confinat.

A 3r i 4t de primària van cultivar la pròpia creativitat mitjançant la participació en activitats artístiques com la pintura, la música o l’escriptura. S’ha associat en diferents estudis que la creativitat millora l’autoconfiança i la motivació, i té reduccions en el nivell d’estrès, i pot tenir també efectes positius en el benestar.

A 5è de primària es va explicar amb una representació com el contacte amb elements naturals del nostre entorn, com el sol, les muntanyes i el mar, és molt beneficiós per a tothom.

A 6è de primària van tractar els beneficis de l’esport en la salut mental. Els alumnes es van dividir en 4 grups i van fer una exposició per parlar de diverses malalties comunes, xifres de la societat i com es tracten i quins beneficis tenen en l’esport. Finalment, cada grup va fer una activitat esportiva per involucrar als pares i passar una bona estona fent esport i esvair la ment!

A més, a cada cicle hi havia una paradeta per vendre productes elaborats pels mateixos alumnes, relacionats amb La Marató i decoracions per les festes de Nadal.

El divendres a la tarda, va ser un èxit, per la participació de les famílies, per la presentació dels alumnes del treball realitzat, per la venda dels productes amb els donatius, però sobretot, per respectar les mesures de seguretat de la Covid-19. Us donem les gràcies!

I per acabar, dir-vos que la xifra recollida de diners té una suma de 358,73 €, moltes gràcies per tots els donatius que farem arribar a La Marató i facilitar la investigació de les malalties mentals.