LES QUATRE ESTACIONS

A la classe de P3 i P4 hem treballat una de les obres més reconegudes per la música clàssica, Les Quatre Estacions de Vivaldi. En primer lloc, hem dividit el full en quatre parts amb un llapis, fent ús de diferents instruments, perquè les línies siguin el més recte possible: un regle, un retolador, la bellugueta…

Malgrat que sigui un pas senzill, estem dominant l’espai, treballem el número quatre, la motricitat fina i els conceptes:  el “tot”, la “meitat” i el “quart”. Tot seguit, mentre la cançó es reproduïa, l’alumnat ha hagut de dibuixar, en els diferents requadres, l’estació que corresponia a cada part de la cançó amb l’ajuda d’algunes pistes.

Finalment, cada alumna i alumne ha explicat davant de tota la classe, les raons per les quals ha relacionat cada part de la cançó amb una estació determinada. A més a més, cadascú ha explicat com s’ha sentit en cada estació, ja que cadascuna d’elles transmet una emoció diferent, en contrast amb la resta. Així mateix, és molt important que els nens aprenguin a identificar i diferenciar les seves emocions, seguint la línia d’autors com Daniel Goleman.