LES FAMÍLIES MUSICALS

Aprenem música, fent música. A la classe de segon, es treballa la música des de l’experimentació i l’aprenentatge per descobriment. Un cop s’ha analitzat les propietats dels diferents instruments: Com sonen? Com els toquem? Quin és el seu tacte? En què s’assemblen? En què es diferencien?… resulta ben interessant aprendre com es classifiquen.

Joseph D. Novak (1972) va desenvolupar una eina per connectar els coneixements previs de l’alumnat amb els nous coneixements de forma organitzada, els mapes conceptuals.

D’aquesta manera, podem seguir analitzant les diverses propietats dels instruments que tenim a l’aula i construir l’aprenentatge entre tots. Les diferents categories d’instruments van sorgint a través de preguntes guiades per part del professorat i els nens i les nenes van col·locant en el mapa conceptual els diferents instruments segons diversos criteris: material que vibra, manera de tocar, ubicació a l’orquestra…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>