LES CONFERÈNCIES A CLASSE DE LES VITAMINES

Avui hem començat a fer les conferències a la classe de les Vitamines!

Des d’ara i fins a final de curs, cada setmana dedicarem dues sessions setmanals per a dur-les a terme. En cada sessió farem dues conferències. Dediquem uns 15 minuts aproximadament a l’exposició, després hi ha un torn obert de preguntes i una valoració de com ha anat: per una banda, el conferenciant omple un full d’autoavaluació i entre els companys es fa una rúbrica de coavaluació, en la que es valoren aspectes com: el contingut, la veu, el llenguatge utilitzat, la postura corporal, els recursos (presentació, material annex…).

Mentre es duu a terme la conferència, la resta de companys i companyes de la classe prenen apunts d’allò que creuen més important o que els crida més l’atenció; i també anoten preguntes per a fer en finalitzar la presentació.

Com bé sabeu, les conferències a l’escola Les Vinyes es fan des de I3 a 6è. El tema és totalment lliure i el nivell de complexitat augmenta amb l’edat.

A partir de cicle mitjà, cal fer un treball escrit sobre la conferència. I a cicle superior, el treball de recerca sobre el tema triat es fa a l’aula.

Generalment, s’acompanya la conferència amb material extra i cartolines o imatges que ajuden a la seva comprensió. A partir de cicle mitjà poden començar a fer presentacions digitals amb programes com, power point, canva o genially, i les conferències resulten d’allò més amenes pel públic.

A mesura que passen els cursos es nota com els alumnes milloren en l’expressió oral i en la confiança que adquireixen per a parlar en públic sobre un tema treballat. Sempre hi ha temes interessants i sorprenents.

Aquesta activitat és molt completa i els alumnes la viuen amb molta intensitat, moltes vegades, un cop han acabat la conferència ja comencen a pensar sobre el tema de la conferència del curs vinent!