LA XARXA DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES

El passat divendres 2 de juliol es va celebrar la jornada de cloenda del programa de la Xarxa de Competències Bàsiques. Com cada any, aquesta jornada té la finalitat de compartir i intercanviar les experiències que han realitzat els centres al llarg del curs, proporcionar evidències de les millores dels aprenentatges dels alumnes i ajudar a configurar un marc conceptual comú entre tots els docents que formen la xarxa.

Aquesta jornada va tenir un format virtual i es varen connectar al voltant de 5000 mestres de tot Catalunya, l’escola Les Vinyes també hi vam participar.

La ponència central de la jornada fou a càrrec de Miguel Ángel Santos Guerra, catedràtic emèrit de la universitat de Málaga. També hi va haver un espai simultani de presentació d’experiències dels centres que formen part de les diverses xarxes territorials que integren la Xarxa Cb.

Aquesta Jornada tenia especial interès, ja que se celebrava els 20 anys de creació de la Xarxa!

A continuació teniu la presentació a grans trets del que és la Xarxa de CB.

La Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa Cb està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen. Actualment està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents.