CULTIVANT LA BIODIVERSITAT

L’alumnat de cicle superior ha treballat durant el tercer trimestre el projecte “Cultivant la Biodiversitat” proposat pel Fòrum d’Escoles Verdes d’educació primària.

Els temes que vam tractar van ser:

Planeta amb problemes? La proposta d’aquest bloc és que l’alumnat conegui algunes de les problemàtiques ambientals més importants a escala global i s’identifiquin les causes i les solucions.

Com ens alimentem? L’origen dels aliments: es tracta d’una reflexió, orientada a través d’una investigació senzilla, al voltant dels nostres hàbits amb relació al consum d’alguns aliments i la seva producció, el model agroalimentari.

Una vegada fet el treball previ a l’aula, vam participar d’un fòrum (la funció fonamental dels fòrums és que permet el debat i l’intercanvi d’opinions entre diversos usuaris) amb altres escoles que formen part de la xarxa d’escoles verdes. Aquest fòrum es va obrir amb les presentacions inicials dels grups-classe i seguidament ens van fer una xerrada sobre la problemàtica que es proposava. A continuació es va dur a terme la proposta d’activitats relacionades amb el treball fet a classe.

Per concloure aquest projecte vam fer una pluja d’idees sobre els aspectes que més va agradar de treballar:

•  El coneixement dels animals i plantes en perill d’extinció
  •  El desgel dels pols
  •  El canvi climàtic
  •  L’augment del nivell del mar
  •  Els tipus de cultius que hi ha al món i concretament en el nostre entorn