AVENTURES D’INNOVAMAT A CICLE MITJÀ

Les tardes dels divendres,  és una de les més esperades pels alumnes de cicle mitjà. I no pas perquè ja comenci el cap de setmana, com molts de vosaltres potser heu pensat… sinó perquè fem les aventures d’Innovamat!!

Les AVENTURES d’Innovamat es presenten en forma de reptes guiats dins d’una història de ficció. S’hi treballen els blocs de Relacions i canvi, Espai i forma, Estadística i atzar i la part experimental de la mesura.

En el darrer repte, els nens i nenes de 4t es van haver d’afrontar al repte de resoldre un trencaclosques d’equivalències sobre el temps; les diverses unitats de mesura i les estimacions temporals. Aquesta activitat va fomentar que els infants establissin múltiples connexions entre les diverses maneres que tenim de referir-nos a una mateixa quantitat de temps. També vam practicar amb l’estimació, és a dir, en fer aproximacions sense disposar de tota la informació.

El grup de 3r va treballar durant les últimes aventures el tema de la probabilitat. Des d’un país imaginari on tot es decidia a cara o creu es va plantejar el següent repte:  si es llancen dues monedes a l’aire, què és més probable, que surtin diferents (una cara i una creu) o que surtin iguals (dues cares o dues creus)? Davant d’aquesta pregunta vam haver de formular una hipòtesi sobre els experiments d’atzar i després comprovar-ho experimentalment.

No cal dir que tots els reptes de les aventures, a més a més, fomenten el treball cooperatiu entre els alumnes, de manera que s’enriqueixen els uns amb els altres.