Tenim molt clar que el món que ens envolta ha d’entrar a les aules i les aules sortir al context real. Això és el que van fer els i les alumnes de P51 en la següent proposta que us mostrem.
Les mestres d’aquest nivell van dissenyar una activitat molt personalitzada al nivell d’aprenentatge dels infants realitzada al pati de l’escola. La proposta consistia en:
- Buscar elements matemàtics en l’entorn: figures geomètriques, números, seriacions…
- Llegir llibres i contes de la biblioteca d’aula.
- Escriure paraules boniques a la pissarra gran que tenim al pati.
- Una vegada l’alumnat havia fet les tres propostes, en rotllana es posava en comú l’experiència viscuda, els descobriments fets i els aprenentatges vivenciats.
Totes tres activitats partien dels coneixements previs dels alumnes (els números i figures que coneixen, nivell lector, possibilitat d’escriure paraules…), totes elles permetien personalitzar a cada infant la proposta (podien escriure la paraula que volguessin sempre que fos “bonica”, podien llegir el llibre que més els agradés o s’adaptés a la seva habilitat lectora, buscarien conceptes matemàtics a l’espai del pati on ells pensessin que els podien trobar…), ho podien fer de manera col·laboratIva amb altres nens i nenes, les propostes eren prou obertes perquè tots els infants tinguessin èxit i poguessin partir del seu nivell competencial i d’aprenentatge, es van desenvolupar en un espai obert i proper a ells i, per últim, van desenvolupar competències lingüístiques (relacionades amb la lectura, escriptura, escolta activa, expressió oral…) i matemàtiques (comunicar conceptes matemàtics, vincular-los amb l’entorn, establir relacions entre conceptes matemàtics, argumentar afirmacions i els processos matemàtics realitzats en contextos propers…).