Pla d’Acció Tutorial. PAT (Projecte de Convivència)

Visiteu enllaç

L’acció tutorial comprèn el conjunt d’accions educatives que, en col·laboració amb les famílies, contribueixen a assolir les competències personals, emocionals i socials de l’alumne que són necessàries per poder desenvolupar el seu projecte personal i acadèmic.

S’exerceix de forma compartida per part de tot el professorat en tant que l’activitat docent implica, a més de la dinamització dels ensenyaments propis de l’àrea, el seguiment i l’orientació del procés d’aprenentatge dels alumnes i l’adaptació dels ensenyaments a la diversitat de necessitats educatives que presenten.

Els objectius generals que guien la nostra acció tutorial són:

En relació a l’alumnat

– Fer el seguiment personalitzat del procés d’ensenyament aprenentatge de l’alumnat.

– Facilitar una integració plena tant en el centre com en el grup classe, tot desenvolupant un sentiment de pertinença, confiança i respecte.

– Dinamitzar el grup classe tot afavorint un clima de respecte mutu, comunicació i cooperació que possibiliti l’adquisició d’actituds de respecte i tolerància.

– Potenciar el desenvolupament harmònic i integral de l’alumnat tant a nivell físic, psíquic, com emocional i en valors que el permeti comportar-se socialment amb maduresa i autonomia.

– Afavorir l’adquisició i el domini de les tècniques d’estudi que facilitin el seu procés d’aprenentatge i la participació en el seu procés d’autoavaluació.

– Participar en la detecció de problemes de l’alumnat, el seu diagnòstic i l’aplicació de mesures a adoptar.

– Conèixer les aptituds, motivacions i interessos de l’alumnat a fi d’informar-los i orientar-los més eficaçment en el seu procés d’aprenentatge i en els moments de prendre decisions davant les diferents opcions educatives i professionals.

A l’escola un cop per setmana realitzem sessions de tutoria on es proposen activitats referents a diferents àmbits:

• Dinàmica de grups.
  • Autoestima i autoconeixement.
  • Emocions, valors i sentiments.
  • Cohesió de grup.

En relació a les famílies

– Informar les famílies del funcionament del centre i del grup (aspectes pedagògics, metodològics, organitzatius, etc.).

– Establir una bona aliança amb les famílies.

– Fer de pont entre el centre i les famílies mantenint una relació fluïda, de respecte mutu i de col·laboració conjunta.

– Col·laborar amb les famílies (assessorar-les i orientar-les) en tots els aspectes que afecten l’educació dels seus fills, ocupant el lloc que el correspon.

– Informar-les de l’evolució del procés d’aprenentatge i integració al centre dels seus fills i filles a partir de la informació que li transmetin la resta de professorat de l’equip docent.