HISTÒRIA.

La nostra escola va ser inaugurada l’any 1975 seguint models de construcció idèntics als que el “Ministerio de Educación” construïa en aquelles dècades fruit del creixement demogràfic que es produïa al país.

Porta el nom del Doctor Jaume Ferran i Clua; va néixer a Corbera d’Ebre el 1852 i va morir a Barcelona el 1929.
Metge i bacteriòleg, va desenvolupar la vacuna contra el còlera i també va investigar sobre la ràbia i el tifus. Gran part de la seva vida la va passar a Valldoreix, i és per això que l’escola porta el seu nom.

Es troba al peu dels turons de la serra de Collserola al municipi de Sant Cugat i més concretament a Valldoreix, amb EMD (Entitat Municipal Descentralitzada) depenent de Sant Cugat del Vallès. Tenim una situació privilegiada a la vora del bosc.

En l’actualitat hi ha escolaritzats prop de 450 alumnes distribuïts en 18 grups-classe: 6 d’educació infantil i 12 d’educació primària.

Des d’un principi ha tingut dos edificis que amb el pas del temps s’ha hagut d’anar adaptant a les necessitats pedagògiques que imposen les noves lleis educatives i els nous avenços pedagògics.
En un s’ubica i4 i i5 amb el seu propi pati i en l’altre edifici totes les altres instal·lacions.

És una escola pública, catalana, plural, democràtica i arrelada al medi. Participativa a través dels diferents òrgans col·legiats. Una escola que vol potenciar el desenvolupament afectiu, intel·lectual i físic de l’alumnat. Garantir la formació integral dels nens i les nenes respectant la seva diversitat. Fomentar l’autonomia, la responsabilitat i la capacitat de cooperació.
L’escola durant molts anys ha matriculat alumnes del centre i districtes de Sant Cugat del Vallès atès que no s’omplia amb famílies de la zona. Amb els anys hi ha hagut una tendència clara a absorbir cada vegada més famílies del barri ja que Valldoreix ha tingut un creixement gradual important.