Projecte Educatiu

Som una escola pública, catalana i arrelada al medi. La llengua vehicular és el català.

Abordem el creixement integral de l’alumne amb el propòsit d’aprendre a ser, aprendre a conèixer, aprendre a fer i aprendre a conviure.

Tenim com objectiu desvetllar, despertar i estimular l’interès de l’infant pel món, desenvolupant l’esperit crític, la capacitat de dialogar i de prendre les pròpies decisions.

Donar elements per tal que els infants construeixin i redefineixin els propis coneixements, procediments i habilitats.

Prioritzem els desdoblaments del grup classe per treballar a partir de la singularitat de cada alumne i potenciar el plurilingüisme.

Incorporem la llengua anglesa en l’àrea d’educació artística: “Visual Arts and Music”. Des d’on els alumnes creen produccions tant plàstiques com musicals que ajuden a desvetllar el gust per l’expressió de l’art i desenvolupar la sensibilitat artística i on l’ús de l’anglès es pot fer de forma molt competencial i funcional.

Tenim molta cura en la creació  d’espais d’aprenentatge, especialment a Educació Infantil, on per ells mateixos ofereixin elements que permeten el desenvolupament de les diferents capacitats pròpies de l’etapa. La circulació lliure dels alumnes per aquests espais, dins i fora de l’aula, els permet desenvolupar un alt grau d’autonomia, de capacitat de cooperació, responsabilitat i respecte per la diversitat.

A tota l’escolaritat, a banda dels continguts que fan referència estrictament al currículum, es treballa diàriament amb els alumnes les relacions interpersonals, així com es potencia la voluntat d’acció en comunitat, la solidaritat, la cohesió social, la resolució de conflictes, l’autoestima i el treball en bona harmonia i confiança.

Fomentem els valors, la gestió de les emocions i la resolució de conflictes amb projectes com: Escolta’m, la Tutoria Entre Iguals i el Pla d’Acció Tutorial, posant èmfasi en el respecte i  la cohesió de grup. Tasques que fem amb la col·laboració de tota la comunitat educativa.

Realitzem al llarg del curs diferents tipus d’activitats escolars on tot l’alumnat participa conjuntament barrejant totes les edats (Juguem-hi tots!, Postals de Nadal. Tothom per Tothom…). Són activitats cooperatives i transversals on es fan grups d’alumnes des de I3 a 6è. Els grans són els responsables del funcionament,  acompanyament i motivació dels petits.

En el seu moment vam implementar un Pla d’Innovació centrat en el tractament competencial de les matemàtiques que ens va fer millorar notablement els nostres resultats en aquest aspecte.

Vàrem ser capdavanters en  anar incorporant les TIC al currículum, amb l’ús de PDI a totes les aules i la possibilitat de treballar tant  amb ordinadors portàtils com amb PC’s de sobretaula a la biblioteca i a diferents aules d’informàtica.

Actualment, després d’analitzar diferents indicadors, ens estem  centrant en millorar la competència d’expressió escrita dels nostres alumnes. Potenciant l’organització en grups reduïts per tal d’oferir una atenció més personalitzada.

Comptem amb una biblioteca de la qual ens sentim molt orgullosos, un espai agradable i acollidor de lectura, d’aprenentatge i recerca. On els alumnes troben tot tipus de lectures recreatives que fomenten el gust per llegir i compartir històries amb els companys. Alhora que tenen a l’abast informació en diferents suports, que els permet desenvolupar la seva capacitat de cerca i tractament de la informació.

Estem realitzant una aposta important per l’espai d’Hort a l’escola. El treball de l’hort ecològic a l’escola, és una bona manera d’oferir als nostres alumnes una educació mediambiental, basada en la cura, respecte i defensa de la natura.

En definitiva, aquest centre educatiu és un espai en el qual els alumnes aprenen a conviure a partir del respecte i la tolerància els uns amb els altres, tenint en consideració els valors humans i el treball cooperatiu dins de l’aula.

PROJECTE EDUCATIU. Jaume Ferran i Clua