L’hort a l’escola

Projecte: L’hort a l’escola

El projecte de l’hort forma part del projecte de direcció de la nostra escola. Partim de l’experiència de cursos enrere on li hem donat molta importància a l’educació sostenible al centre. Un pou d’experiències, activitats  i treballs força engrescadors pels infants.

Durant uns seguit d’anys els de tercers  han  treballat la competència de coneixement i interacció amb el món físic, sense deixar de banda els hàbits i els valors de respecte i col·laboració. Actualment, gràcies al suport de l’AMPA i amb l’ajut de l’Almodis hem pogut extendre el projecte a educació infantil, cicle inicial i cicle mitjà.  Treballen sempre en petit grup, un cop per setmana, en els  diferents espais d’hort de l’escola.

Hi ha una comissió de sostenibilitat de l’AMPA que ens ha ajudat a ampliar l’hort principal situat al pati tancat, ens ha construït taules per plantar a educació infantil i ajudat a crear un nou espai davant del porxo de dalt.

L’espai del pati tancat ha quedat útil, pràctic i preciós. És més ampli i protegit perquè  no ens el facin malbé els caps de setmana i en vacances. Té un armari on guardem tot el material, un banc  per treballar i els bancals bastant estrets per poder tenir més espais i on tots els infants, quan hi participen, poden fer  el que l’Almodis els explica.

Entre altres feines  es dediquen   a treure males herbes, condicionar el terreny per plantar, posar canyes, saber l’ús de les eines i utilitzar-les, treballar les llavors, posar rètols i consells, plantar i recollir, regar, veure malures i com tractar-les.

Es fan tallers de llavors amb l’Oriol , el Marc i l’Àlex  que són pares de l’escola.

Tenim una petita planta de compostatge. Podem regar amb aigua  que ve dels dipòsits d’aigües pluvials.

Al pati del petits de P3 i P4 hi ha 4 taules per plantar. Els infants van a plantar, regar i recollir bledes, enciams, maduixes…

Els de cicle inicial s’ocupen  del que era l’antiga bassa que ara és una zona que hi han posat moltes  plantes aromàtiques que han portat de casa. Fa goig com tot ho cuiden i ho fan seu. Se senten protagonistes. També preparen planter i fan un taller de glans per veure com creixen les futures alzines.

Poc a poc l’escola avança cap a idees de sensibilització ambiental. Amb aquestes activitats treballem autonomia i iniciativa personal, de l’aprendre a aprendre i en els intercanvis i les ajudes tot el que és la competència social. Mireu les fotos i us en fareu una idea.

La comissió de l’ hort amb pares, mestres i l’Almodis com a monitora  que ens anem reunint per donar idees, proposar, fer activitats  i procurar que tot vagi funcionant.