Jardí de les aromes

El dijous 17 d’octubre els infants de primer, amb l’acompanyament  d’un grup de membres de l’Associació dels Veïns i Veïnes Progressistes de Valldoreix i la inestimable col·laboració de Mireia Lezina professora de l’institut escola de jardineria  Rubió i Tudurí de Barcelona i exalumna de la nostra escola, han posat en marxa el nou espai construït per l’EMD: “El Jardí de les Aromes”.

L’AVVPV ha fet donació de 120 plançons de diferents espècies com són el romaní, la farigola, la sajolida, l’espígol, el curri, la tarongina…

L’alumnat ha après a trasplantar els plançons en terrenys de pendent, vigilant de fer “l’olla” per retenir l’aigua del reg, sabent mantenir la distància entre cada una de les plantes.

Aquesta activitat està inclosa dins de les propostes educatives que des de l’escola vam presentar al Pla Educatiu de l’Entorn de Sant Cugat.

La creació d’aquest espai anomenat “Jardí de les aromes” no hagués estat possible sense el treball conjunt de tots plegats.

La proposta feta des del departament de medi ambient de l’EMD, encapçalat per la Laura Suari que han fet el disseny i construcció de l’espai.

L’AVVPV, representats per Xavier Lecina que han fet l’aportació de les plantes aromàtiques col·laborant en el disseny de l’espai.

La participació de l’escola, incloent aquesta iniciativa dins dels projectes mediambientals de centre.

Sempre hem comptat amb l’assessorament d’en Germán Llerena ,tècnic i educador ambiental de l’ajuntament de Sant Cugat, i de l’Almodis responsable de l’hort del Ferran i Clua.

Les nenes i els nens de primer han estat els encarregats de fer la plantada seguint les directrius de la Mireia Lecina i acompanyats per l’Almodis i les tutores.

A partir d’ara el “Jardí de les aromes” serà un espai on els infants de l’escola aprendran a respectar, cuidar i conèixer les propietats de les plantes  aromàtiques i remeieres. Fotos.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *